NALJANURK. Näidistund

Klassijuhataja amet tõi kaasa palju lisatööd. Iga nädal oli ette nähtud klassijuhatajatund ja Albert pidi pead murdma ja mõtlema, kuidas seda sisustada. 

Mõnikord oli klassi paturegister nädalaga nii suureks paisunud, et terve tunni võis täita selle klaarimisega. Teinekord aga haigutas paturegistris tühjus ja siis tuli kas tundi külaline kutsuda või midagi muud välja mõelda.

Kord kuulis Albert direktori sekretärilt, kellega ta hästi läbi sai, et direktor Paprik kavatseb saata tema klassijuhatajatundi kontrollima inspektori pealinnast. Aega oli jäänud mõni päev, Alberti pea oli seekord teemadest üsna tühi, kedagi esinema kutsuda polnud ka enam aega.

Viimases hädas kutsus ta klassivanema (tollal nimetati neid klassiorganisaatoriteks) oma füüsikakabinetti. Elle – nii klassivanemat kutsuti – osales kooli näiteringi töös ja oli Albertit varemgi hädast välja aidanud. Klassivanemale polnud tarvis pikalt selgitada, mida vaja teha. „Saab tehtud!“ kõlas vastus.

Saabuski oodatud tund ja kohal oli ka inspektor. Tund kulges sujuvalt ja üllatusteta. Elle oli ette valmistanud korraliku stsenaariumi, jaganud kõigile kätte küsimused ja sõnavõtud. Kui Paprik hiljem inspektorilt tunni kohta küsis, polnud too kiidusõnadega kitsi: „Teate, see oli suurepärane klassijuhatajatund, kõik olid väga aktiivsed. Sellist siirust ja vahenditust võib veel ainult väikelinna koolis kohata.“

Paprik oli küll lootnud Albertile klassijuhatajatunni läbiviimise kohta õpetlikke näpunäiteid jagada, nüüd aga polnud tal oma tarkusega midagi peale hakata. Mingi kahtlus jäi teda siiski närima. Mõni päev hiljem Albertit kohates küsis ta: „Mis imeasju su klass seal tunnis tegi, et sellega nii rahule jäädi?“ Albert vastas muiates: „Kui õpilasi usaldada, on nad paljuks võimelised.“

ÕPETAJA ALBERT

töötas füüsikaõpetajana 42 aastat mitmes koolis

Kommentaarid

Õpetajate Lehel on õigus avaldada teie kirjutatud kommentaar paberväljaandes. Kommentaari pikkus ei tohi ületada 3000 tähemärki. Õpetajate Lehe kodulehe kommentaarid on modereeritavad ja avaldatakse pärast toimetamist hiljemalt kommentaari saatmisele järgneva tööpäeva hommikuks. Lehel on õigus jätta saadetud kommentaar kodulehel avaldamata. Iga kommentaari edastaja arvuti IP-aadress, sessiooni identifikaator ja kommenteerimise aeg salvestatakse andmebaasis. Õpetajate Leht ei vastuta kommentaaride sisu eest!

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Pöördumised härra Aaviku poole

Johannes Aaviku sünniaastapäevale pühendatud esseekonkursile laekunud töödes räägiti nii haridusest kui keele tulevikust ja sõna jõust.

Keeleteadlase ja -uuendaja Johannes Aaviku…

8 minutit

Eesti keelevaldkonna mäed ja karid

26. mail tähistati Tartus haridus- ja teadusministeeriumis 20 aasta möödumist eesti keele arengukava sünnist.

Esimese eesti keele riikliku arenduskava kiitis valitsus…

5 minutit

Mis raamatust me algame?

Piibel hakkas levima talutaredes 18. sajandi algul. Sealt sai alguse ka meie lugemisoskus.  Oleme osa olulisest kultuurist välistanud oma elus ja…

8 minutit
Õpetajate Leht