Ajaloovõistluse Mammut rinnamärgid. Foto: Jonas Erik Laane

Veebivõistlus “Mammut” kasvatas õpilaste ajaloohuvi

Ajaloovõistluse Mammut rinnamärgid. Foto: Jonas Erik Laane
2 minutit
52 vaatamist

Tartu Ülikooli teaduskool viis tänavu koostöös Eesti Ajaloo- ja Ühiskonnaõpetajate Seltsiga läbi uut veebipõhist ajaloovõistlust “Mammut”. Detsembrist aprillini korraldati 5.–6. klassi õpilastele veebipõhiselt viis vooru, millest igaüks kestis ühe nädala. Ülesanded pakkusid põnevat nuputamist kokku 2932 huvilisele üle Eesti.

„”Mammut” sai loodud eesmärgiga suurenda õpilaste huvi ja armastust mineviku ning selle uurimise vastu, aga ka pakkuda võimalust enese proovile panemiseks, kuna varem ajaloovaldkonnas selline võimalus puudus,“ rääkis ajaloovõistlust koordineerinud Eesti Ajaloo- ja Ühiskonnaõpetajate Seltsi aseesimees Indrek Riigor. Õppeaasta vältel võeti “Mammuti” eri voorudes luubi alla ajaarvamine, ajalooallikad, arheoloogia, arhiivid ja muuseumid ning ajaloo algus.

Tartu Ülikooli teaduskooli viktoriinide keskkonnas aset leidnud veebipõhine ajaloovõistlus oli üle Eesti väga populaarne: nuputajaid leidus kokku 171 koolist. Kõige enam õpilasi (180) osales Tallinna 21. Koolist ning rohkem kui sada osalejat oli Saue Koolist (125) ja Tallinna Südalinna Koolist (111).

Tartu Mart Reiniku Kooli õpilaste jaoks pakkusid “Mammuti” toredad küsimused ja vastusevariandid uusi põnevaid teadmisi ajaloost. Õpetaja Karolina Antonsi sõnul peeti kõige lihtsamaks arheoloogiat ja ajaarvamist. Keerulisematena toodi esile arhiivide ja muuseumite ning ajaloo alguse teemasid.

Kõikides voorudes osalenud 572 õpilase hulgast moodustasid esikolmiku 5. klassi õpilased. Võistluse parima tulemuse sai Pärnu Sütevaka Humanitaargümnaasiumi õpilane Elizabeth Tamson (õpetaja Siim Ruul). Teist kohta jäid jagama Hõbe Arro Loo Keskkoolist (õpetaja Esta Saula) ja Uku Sillat Tallinna Kivimäe Põhikoolist (õpetaja Margus Pillau). Kolmandale kohale tuli Laagri Kooli õpilane Hanna Leppikus (õpetaja Kristel Jürgenson).

Diplomid jagati viie vooru kokkuvõttes välja kolmes järgus. Tunnustuse pälvinud õpilaste nimekirjad on avaldatud teaduskooli e-õppekeskuses. Samal lehel on ära märgitud iga vooru paremik. Elektroonse osalustunnistuse saavad kõik vähemalt kolmes voorus osalenud võistlejad.

Koolidesse saadetakse õpilaste diplomeid sooviavalduse alusel, mis tuleb esitada hiljemalt 4. maiks meiliaadressil kelli.hanschmidt@ut.ee.

Ajalooteemalist veebivõistlust peeti Tartu Ülikooli teaduskoolis esmakordselt. Võistlus- ja õppekorralduse peaspetsialist Kelli Hanschmidt lisas voorude arvule viidates, et viktoriinide keskkonnas ei ole varasemalt läbi viidud nii pikaajalist võistlust. Tema hinnangul võiks sarnase formaadiga tuleval aastal jätkata.

Mammuti korraldajad tänavad kõiki õpetajaid ja lastevanemaid, kes Eesti koolinoori ajaloovõistlusele suunasid. Õpilaste ja õpetajate aktiivsus võistluse suhtes on meile suureks innustuseks.

Kommentaarid

Õpetajate Lehel on õigus avaldada teie kirjutatud kommentaar paberväljaandes. Kommentaari pikkus ei tohi ületada 3000 tähemärki. Õpetajate Lehe kodulehe kommentaarid on modereeritavad ja avaldatakse pärast toimetamist hiljemalt kommentaari saatmisele järgneva tööpäeva hommikuks. Lehel on õigus jätta saadetud kommentaar kodulehel avaldamata. Iga kommentaari edastaja arvuti IP-aadress, sessiooni identifikaator ja kommenteerimise aeg salvestatakse andmebaasis. Õpetajate Leht ei vastuta kommentaaride sisu eest!

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Õpetajate Leht 19. augustil

Esimene suvi, kus polnud kuklas tiksumas ühtegi tähtaega. Kuidas õpetajad sel suvel puhkasid?

Ehkki kooli alguseni on veel kaks nädalat, seavad õpetajad…

3 minutit

Eesti Lastehoidude Liidu juht Mari Kummer: „Kas Tallinnal on alusharidussektoris raha üle?“

10. juunil teatas Tallinna Linnavalitsus kavatsusest kaotada lasteaedade kohatasu…

3 minutit

Õpetajate Lehe uus peatoimetaja on Kristi Helme

Reedel valiti Õpetajate Lehe uueks peatoimetajaks Kristi Helme, kes asub tööle alates 10. augustist.

Praegu töötab Kristi Helme…

2 minutit
Õpetajate Leht