Tänavu 115-aastaseks saav Rotermanni soolaladu on ka ise õppevahend – lisaks arhitektuurile on siin kolme erinevat ehitusmaterjali, saab harjutada kas või rööplükke joonistamist ja uurida ruumi kuue eri meele abil. Foto: Martin Siplane / Eesti Arhitektuurimuuseum

Arhitektuurimuuseum on rõõmus haridusprogrammide huviliste üle

Tänavu 115-aastaseks saav Rotermanni soolaladu on ka ise õppevahend – lisaks arhitektuurile on siin kolme erinevat ehitusmaterjali, saab harjutada kas või rööplükke joonistamist ja uurida ruumi kuue eri meele abil. Foto: Martin Siplane / Eesti Arhitektuurimuuseum
3 minutit
25 vaatamist

Kooliaasta alguses on rõõmsat ärevust ka Eesti Arhitektuurimuuseumis. Tunneme end haridusmaailma kindla osalisena – ootame nii juba tuttavaid õpetajaid, aga ka uusi tulijaid oma õpilastega meie haridusprogrammidest osa saama. Isegi augustis valivad kogenumad tundideks aegu või nädalapäevi, oodatakse koos muuseumiga toetusprogrammide alguseid, et neilt tulemiseks tuge saada. Praegu küsivad teadjamad, kas teeme midagi ka koos näitusega „Ruumidiplomaatia. Eesti välisesinduste interjöörid“ – vastus on, et sel teemal plaanime oktoobri koolivaheajal linnalaagrit.

Teeme kõik, et olemasolevad haridusprogrammid ja ka need, mis näituste ajal luuakse, aitaksid õppimist huvitavamaks ja mitmekesisemaks muuta. Muuseumiõpe toimub muuseumimajas, tänavu 115-aastaseks saavas Rotermanni soolalaos, aga korraldame haridusprogramme ka õuesõppena arhitektuuriliselt ja ajalooliselt kõnekas Rotermanni kvartalis.

Arhitektuurimuuseumi haridusprogrammis lahendatakse praktilisi ülesandeid joonistades-joonestades, töölehte täites ja ka meisterdades. Oluline osa on oma töö esitlemisel ja tagasisidestamisel. Samuti räägime elulistest asjadest, nagu valgustus ja ruumikujundus, millega igaüks saab oma keskkonda paremaks muuta.  Foto: Liisi Anvelt / Eesti Arhitektuurimuuseum

Muuseumiprogrammid toetavad riikliku õppekava järgi matemaatika-, füüsika-, keemia-, tehnoloogiaõpetuse-, geoinformaatika-, geograafia-, ajaloo-, kultuuriloo-, majandusajaloo-, inimeseõpetuse- ja kas või klassijuhatajatunnis õpetatavat. Haridusprogramm tähendab aktiivset ekskursiooni koos küsimuste ja vastustega, praktilisi ülesandeid joonistamise-joonestamise, töölehe täitmise ja ka meisterdamisega. Oluline osa on oma tööde esitlemisel ja tagasisidestamisel.

Arhitektuurimuuseumi statistika kinnitab, et konkurentsitult kõige nõutum programm on „Rotermanni saladused“. „Looduskeskkonna uurimisega tegeleme koolis juba üsna sageli. Linnakeskkond väärib samamoodi tähelepanu, et aru saada, miks on elu just selline, nagu ta on,“ ütleb muuseumiõpetaja Iris Jurma-Kangur. „See programm paneb noored mõtlema, mis on hästi või mis peaks olema paremini,“ lisab ta.

Programmidest järgnevad „Tallinn, linn, mis ei saa valmis“, „Millest koosneb linn“, „Ruum meie ümber“, „Mis on kodu“, aga ka „Uuri ruumi“, „Kõik makettidest“, „Ole arhitekt“ ja eeskätt gümnaasiumiealistele mõeldud „Kõik sisekujundusest“.

Keeletugi

Meilt on küsitud programme inglise, vene või saksa keeles või tõlkega. Peame ise oluliseks aidata keelekümbluses või lõimumisel meie koolilapsi. Vene õppekeelega koolidest tasub küsida neid eestikeelseid programme, millele pakume vene keeles tuge. Meil on toredad tõlkelehed igapäevases linnakeskkonnas või ehitistega seoses kasutatavate sõnade ja väljenditega, see on üks võimalus julgustada eesti keeles õppima ja kõnelema. Meie haridusprogrammid toetavad üldpädevuste, eriti suhtlus- ja sotsiaalse pädevuse kujunemist ning riigikeele oskus ja selle julgelt kasutamine on selle üks osa.

Et muuseumiprogrammide seast valida, vaadake palun muuseumi veebilehe hariduse alalehte ja kirjutage aja kokkuleppimiseks ja lisaküsimustega haridus@arhitektuurimuuseum.ee.

Kommentaarid

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Muuseumid ravivad koolitüdimust

Mõni aeg tagasi potsatas Juhan Liivi muuseumi postkasti Viljandi Kesklinna Kooli ajaleht koos postkaardiga, millel muuhulgas kirjas: „Käisime 9. klassiga…

4 minutit

Aktiivõppeprogramm ei ole tuim tuur

Olen väga suur muuseumide aktiivõppeprogrammide armastaja ja harrastaja. Kuna töötan Miina Härma Gümnaasiumis, pärineb minu kogemus suuresti Tartu linnast….

4 minutit

(Linna)loodusele lähemale Eesti Loodusmuuseumiga

Eelkooliealine laps sõidab perega autos mööda maanteed. Järgmisel hetkel näeb ta tee ääres põldudel seal toimetavaid metskitsi….

2 minutit
Õpetajate Leht