Sel hooajal tegutseb Tallinna Linnateater jätkuvalt Salme Kultuurikeskuses, oodates Laia tänava kompleksi valmimist. Sügiskuudel on kavas neli uuslavastust ja üks kontsert, lisaks pakume koolinoortele vaadata huvitavaid lavastusi teatri jooksvast repertuaarist.
Hooaja avas Salme Kultuurikeskuse suurel laval vaatemänguline tragöödia „Lear“, Andres Noormetsa ülekirjutus Shakespeare’i näidendist. Et tuua lugu tänapäeva vaatajale lähemale, on Noormets loobunud värsist, jäädes samas autori süžeele truuks.
Oktoobris väikesel laval esietenduv Markus H. Ilvese „Metazoa“ sünnib koostöös trupiga ja uurib üldinimlikke teemasid, nagu kokkukuuluvus või kannatus.
Novembris toob Taago Tubin väikesel laval välja Nina Raine’i suhtedraama „Nõusolek“. Loo keskmes on juristide sõpruskond, kellel tuleb ootamatult näkku vaadata varem vaid kohtusaalis kohatud probleemidele. Hobuveskis valmib Diana Leesalu käe all lavaversioon John Cassavetese filmist „Esietendus“, kus ootamatu kokkupuude noore fänniga paneb kuulsa näitlejanna kahtlema oma töös ja eluvalikutes.
Hiljuti täitus sada aastat helilooja Valter Ojakääru sünnist. Sel puhul jõuab Riina Roose eestvedamisel Tallinna, Tartu, Jõhvi ja Pärnu kontserdimajades publiku ette kontsert „Õhtu rannal. Valter Ojakäär 100“, esitajateks linnateatri näitlejad ja VHK orkester. Muusikanumbrite vahelt ei puudu hariva sisuga sõnaline osa.
Mitmed linnateatri lavastused etenduvad sel hooajal viimaseid kordi, näiteks praegusest repertuaarist kõige kauem kavas püsinud „Põhjas“, Uku Uusbergi lavastus Maksim Gorki klassikalisest näitemängust, mis toob vaataja ette ühes 19. sajandi vaeste öömajas peatuvad värvikad tegelased ja nende keerulised saatused.
Kevadel lavakunstikooli lõpetav XXXI lend esitab linnateatris sel hooajal viimaseid kordi Jaan Krossi värssromaani „Tiit Pagu“, mille tõi lavale Jaak Prints. Selle ühiskondlikus mõttes palju mõtteainet pakkuva loo kirjutas Kross noore kirjanikuna Siberis asumisel, kuid töö jäi lõpetamata ja avaldati alles postuumselt. „Tiit Pagu“ jälgib ühe Tartu Ülikooli tudengi ootamatult ohtlikuks pööranud elu vahetult enne 1940. aasta juunisündmusi. Noored näitlejad panevad Krossi vaimukad värsid elama hoo ja pühendumusega ning atraktiivses lavalises vormis. Muuseas, uuel aastal jõuab Salme Kultuurikeskuse suurele lavale veel üks töö lavakooli XXXI lennult: Anu Lambi juhendamisel sündinud „Ukraina avastamise“ juhtmõtteks on astuda teadmistega vägivalla vastu. Lavastus valmis koostöös teatriga Ekspeditsioon, seda on esitatud mitmel festivalil ja alates jaanuarist etendub lavakava Salme Kultuurikeskuse suurel laval.
Noorte seas on saanud head vastukaja Diana Leesalu lavastus „451° Fahrenheiti“, mis põhineb Ray Bradbury samanimelisel romaanil. Kuigi Bradbury 1953. aasta teos düstoopilisest ühiskonnast, kus raamatud on keelatud, mõtlemist summutavad ekraanid ja kodanikelt nõutakse leplikku rahulolu, on kirjutatud ulmeromaanina, leidub sellel liigagi palju kokkupuutepunkte praeguse maailmaga.
Nii põhikooli- kui gümnaasiumiastmele sobib Riina Roose lavastus „Osnap“, lõbus ja hariv rännak legendaarse teatrimehe Voldemar Panso jälgedes. Gümnasistis võiks huvi äratada ka Renate Keerdi isikupäraste tänapäeva teatri vahenditega loodud „Tõhususe sümfoonia“, Markus H. Ilvese terav-koomiline lavastus Gogoli „Revidendist“ või südamlik kasvamise lugu „Poiss, kes nägi pimeduses“ läti noorelt näitekirjanikult Rāsa Bugavičute-Pēcelt (lavastaja Marta-Aliide Jakovski).

Lisa kommentaar