
Tallinna vanalinnas Adamson-Ericu muuseumis saab sel sügisel näha Eesti silmapaistva ehte- ja metallikunstniku Urve Küttneri loomingut läbi viie aastakümne.
Kogu loometee jooksul on teda paelunud piiride nihutamine eri kunstižanride vahel – kunstniku loomingus on uuenduslikku tööstusdisaini, skulpturaalseid vorme, moodi, filigraanselt hõrku juveliirikunsti, kontseptuaalseid projekte ja ehteinstallatsioone ning monumentaalseid roosteprotsessiga mängivaid maale metallil.
Näitusel on väljas kunstniku fantaasiaküllane vabalooming, mille kõrval eksponeeritakse ka tema disainitud tooteid sarjadest „Elegant“ ja „Arnika“, mis on valminud Tallinna Juveelitehases ja kuuluvad Eesti tööstusdisaini kullafondi. Ta on loonud ehteid tehniliselt väga nõudlikus ja Eesti kunstis üsna haruldases akenemaili tehnikas. Vääriskivide ja meisterliku hõbefiligraani kasutamise kõrval on teda võlunud kodumaine paekivi. Kunstniku tõeliseks signatuurmaterjaliks on aga kujunenud merevaik.
Küttnerit huvitab ehe eelkõige kui tugev sõnumikandja. Sajandivahetuse paiku leidis tema loomingus aset radikaalne pööre: kunstnik hakkas tegelema rafineeritud kontseptuaalsete ehteinstallatsioonidega, luues mitmekihilisi tähendusvälju ning esitledes oma ehteid tihti dialoogis kultuuri- ja kunstiajaloost laenatud visuaalsete tsitaatidega. Kõige pikaajalisemaks on kujunenud tema loominguline dialoog Paul Delvaux’ga ja üheks tema võtmemotiiviks on saanud käekott kui paljutähenduslik sümbol. Näitus on avatud 11. veebruarini 2024.

Lisa kommentaar