Filmiharidus: Igapäevase õppe oluline osa

3 minutit
84 vaatamist
Just Filmi eriseanss. Fotod: Andre Luurmann

Tänapäeva kiiresti muutuvas maailmas, kus visuaalmeedia mängib noorte elus üha suuremat rolli, on filmiharidus igapäevase õppe oluline osa. Noorte- ja lastefilmide festival Just Film on kutsutud ellu, et tutvustada muulhulgas eri kultuuriruumidest filme, mis käsitlevad universaalseid lapseks olemise ning suureks kasvamisega seotud teemasid.

Just Filmi kavas on tänavu nii mudilaste, laste- ja noortefilmide, dokumentaalide kui ka lapse õiguste programm. Lisaks on kaks eriprogrammi: #noorfilmitegijas jõuavad suurele ekraanile noorte enda tehtud filmid ja Just Film x Koolitants raames linastuvad noorte tantsijate osalusel valminud tantsufilmid.

Just Filmi programm pakub rekordarvu esilinastusi, mis tähendab, et festivali publik näeb filme ühena esimestest maailmas. Festivalile on tulemas ka väga palju filmitegijaid, kellega on võimalik kinos kohtuda ja kellele saab pärast linastusi küsimusi esitada. 

Õpetajatele mõeldes oleme sel aastal esmakordselt loonud eriprogrammi Just Film Industry Days, milles jagatakse filmihariduse, koolituse ning noorte- ja lastefilmitööstusega seotud sisu.

Usume, et filmihariduse integreerimine õppekavadesse on hädavajalik, see õpetab kriitiliselt mõtlema ja muudab loomingulisemaks. Rõõm on tõdeda, et selles vallas peetakse Eestit Euroopas üheks silmapaistvamaks näiteks.

Just Filmi maskott.

Filmiharidus annab õpilastele unikaalse võimaluse vaadelda ja analüüsida maailma eri vaatenurgast. Igapäevases õppes on filmiharidus üha tähtsam, kuna arendab

  • kultuurilist teadlikkust (filmiharidus viib õpilased kokku eri kultuuride, keelte ja vaatenurkadega, õpilased saavad laiema arusaama maailma mitmekesisusest ja kultuurilistest nüanssidest);
  • meediapädevust (filmiharidus õpetab eristama fakti ja fiktsiooni ning tuvastama varjatud eelarvamusi tänapäeva üleküllastunud meediamaailmas);
  • tehnoloogiaoskust (ajal, mil visuaalmeedia on sutluses üha olulisem, tutvustab filmiharidus õpilastele filmitegemise tööriistu ja tehnikaid, mis on tänapäeva tööturul hindamatud);
  • interdistsiplinaarset õpet (filmiharidus ületab ainete piire, ühendab kirjanduse, ajaloo, kunsti ja tehnoloogia elemendid, rikastades kogu hariduskogemust);
  • kriitilist mõtlemist (filmide analüüsimine arendab kriitilist mõtlemist, õpilased õpivad narratiivi lahti võtma, tegelasi analüüsima ja lavastaja valikuid uurima, edendades sügavamat arusaamist ja analüütilist mõtlemist);
  • kaastunnet ja sotsiaalset teadlikkust (filmid uurivad sageli keerukaid emotsioone ja sotsiaalseid küsimusi, võimaldades õpilastel luua sidemeid tegelastega ja arendada kaastunnet. See emotsionaalne side võib aidata mõista maailma ja inimesi selles).

Õpetajate eriprogrammis Just Film Industry Days räägimegi sellest, kuidas hoida õpilaste tähelepanu ja kriitikameelt meediaküllases maailmas, kuidas eksisteerida koos järjest suuremat rolli omava tehisintellektiga ning mil moel rakendada filme nutikalt ja kaasahaaravalt igapäevases õppetöös.

Kommentaarid

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Õpetajate täienduskoolitus: pärimuspärastlõuna Taevaskojas

Esmaspäeval, 25. augustil kl 15 toimub põhikooli- ja gümnaasiumiastme emakeeleõpetajatele Taevaskodade matkarajal pärimuspärastlõuna. Kolme kilomeetri…

2 minutit

Artome S1 võlu peitub kasutamise lihtsuses ja paindlikkuses

Artome S1 on kasulik abivahend koolidele, muutes õppimise kaasahaaravaks nii klassis kui klassist väljas.

Kompaktsesse ja…

2 minutit

Eestist minnakse vahetusõpilaseks nii Jaapanisse kui ka Ecuadori

„YFU Eesti kaudu välismaale õppima läinud noored on tagasi Eestisse tulles muutunud: nad on tolerantsemad…

3 minutit
Õpetajate Leht