Martin Pent.
Martin Pent.

Streik toob vaheldust

Martin Pent.
Martin Pent.
3 minutit
720 vaatamist
1 kommentaar

Alles see oli, kui jõuluvaheajale sai mindud nõnda, et kooli naasmine oli mattunud määramatuse udu sisse. Siis oli teadmatuse põhjuseks koroonaviirus. Nüüd on mõnevõrra sarnane olukord taas kätte jõudnud ning vahetunud on vaid asjaolu, mis tuleviku ebakindlusesse mässib. Üldstreigi alguskuupäev on paigas, kuid üle kuu aja on sinna veel minna. Mine tea, mis vahepeal kõik juhtuda võib. Alati saab küll aega sisustada sellega, et kuulata streigist arvamusavaldusi, mis ulatuvad heakskiidust kuni etteheideteni klassiviha õhutamise ja riigi destabiliseerimise  pärast.

Võib võtta lahjemat sorti mürki, et tööseisakut puudutavad mõtted kummitavad pühadeajal paljusid õpetajaid. On ju terve hulk küsimusi, mis tuleb asjaosalistel endal selgeks mõelda, alates sellest, kas üldse osaleda. Kui jah, siis mis saab juhul, kui streik venib pikale? Kui kaua sellega kaasnevat rahalist kahju endale lubada saab? 

Paratamatult tuleb probleemid tähtsuse järjekorda asetada ning otsustada, kumb ebaõiglus pigistab rohkem: kas see, et valitsused ei kipu oma sõna pidama, või et töökoormuse ja palga suhe ongi lootusetult üle pea kasvanud. Koole ja õpetajaid on palju, sugugi mitte kõik ei ole läbipõlemise äärel. Kusagil käib kellegi peast läbi ka mõte, et mis õigus on temasugusel riigilt veel lisa nõuda.

Need küsimused jäävad õpetaja jõuluvaheaja kodutööks. Jättes aga streigimeeleolud hetkeks kõrvale ning vaadates laias maailmas ringi, avaneb üks parasjagu kummaline ja kohati päris nõutuks tegev pilt. Sellele suuremat tähelepanu pööramata tiksume me edasi maailmas, kus kõikvõimalike teadmiste maht väidetakse üha enam kasvavat ja meid ees ootava teekonna suund oleks justkui selge. Samal ajal räägivad ülemaailmse PISA testi tulemused ühemõtteliselt, kuidas mitte ainult Eestis, vaid peaaegu igal pool osatakse probleeme lahendada üha halvemini. Koroona kraesse ei saa kõike ajada, väidavad eksperdid, kuna allakäik sai alguse ammu enne seda.

Ehk lühidalt: kogu teaduslik teadmine noorte toetamisest ja arendamisest öeldakse juba olemas olevat, kuid kui otsida ühtainsatki objektiivset mõõdikut, mis räägiks positiivsetest arengutest, siis seda ei leia. Mitte ühtegi. Kogu maailma teadmised olevat kliki kaugusel, seevastu intelligentsusnäitajad langevad universaalselt. Maailm pidavat olema ühendatum kui iial varem, kuid üksinduse ja vaimse tervise näitajad kiduvad. Me ehitame imehäid välispordiväljakuid, mida igaüks saab tasuta kasutada, ometi noorte liikumisvaegus üha süveneb.

Uuele aastale vastu minejat jääb saatma veider, süvenev simulaakrumis elamise tunne.

Kommentaarid

  1. PISA testide ühekülgne peegeldamine meie pressis – on ühiskonna petmine ja uinutamine.Et Eestis PISA testide sooritajate teadmiste tase on kõrge – on õige ja hea. aga et samas inovastilisuse näitajad nigelavõitu – ei räägita.See, et õpetajatel ei jätku aega,isegi kui veel tahtmist on selle õpetusssuunaga
    tegeleda – ei huvita. NII SÜNNIVADKI ROHETIIGRI INNOVAATILISUSEST VABAD IDEED, mille üle nüüd kõik koos imestame.

    Vladimir Viied

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Tugisüsteemide tugevdamine on kutsehariduse kestlikkuse võti

Riigikontrolli hiljutine audit kutsehariduses õppivate haridusliku erivajadusega (HEV) noorte toetamisest toob päevavalgele olulise süsteemse kitsaskoha:…

2 minutit

Õpiampsud laiendavad silmaringi

Üksteist aastat tagasi lõime uut gümnaasiumi. Kooli õppekava tegemisse olid kaasatud tulevased õpilased, vanemad, õpetajad. Meie ühine otsus oli, et…

2 minutit

Laps ei saa endale peret valida

15-aastane Johan ei saa öösiti tihti magada, sest tema õde on raskelt haige. Koolis on tal puudulikud hinded ja käitumisprobleemid…

2 minutit
2 kommentaari
Õpetajate Leht