Marion Villemson.

Olen õpetaja, aga otsin tööd!

,
Marion Villemson.
4 minutit
585 vaatamist
1 kommentaar

Pärast nädalast streikimist ja jõude olemist olen otsustanud otsida tööd. Oma senise töökogemuse ja oskused olen kombineerinud järgnevasse CV-sse.

Olen gümnaasiumi loodusteaduste õpetaja, magistrikraadiga spetsialist, seda nii gümnaasiumi-, keemia-, bioloogia- kui ka füüsikaõpetaja erialal, bakalaureuseõppe lõpetasin geenitehnoloogia õppekaval. Õpetajana olen töötanud 4,5 aastat, vahepeal töötasin aastakese ametnikuna haridus- ja teadusvaldkonnaga seotud asutuses. Enne õpetajana tööle asumist tegutsesin teaduse populariseerija ning noorsootöötajana. Oskused, mida oma varasema töökogemusega, aga eriti õpetajatööga omandanud olen, on kindlasti kasuks paljudes valdkondades.

Õpetajana töötamine on mulle andnud järgmist.

  • Oskuse kiiresti reageerida. Kunagi ei tea ette, mis toimub 36 noore peas, kes sinu klassis istuvad. Kas on vaja mõnele teemavälisele küsimusele vastata? Kas on vaja kedagi lohutada? Ehk on vaja etteteatamata kolleegi asendada? Kõik saab tehtud!
  • Suurepärase esinemisoskuse, võiks isegi öelda et oskuse teha igas olukorras stand up’i. Kuidas seletada keemias asendusreaktsioone teismelistele, kellel on peas kõik muu kui see, missugused metallid lahjendatud hapetega reageerivad? Näiteks võrdled metallide aktiivsust noorte seas populaarse suhtesarja tegelastega. Hea esinemise taga on tavaliselt kas väga hea eeltöö või oskuslik improvisatsioon ning õpetajaametis töötanud on mõlemas meistrid!
  • Eelmise punktiga koos käib üldine hea kommunikatsioonioskus ning teadmised turundusest – tuleb ju sageli õpilasi veenda, et oma ainet õpetades müüd neile midagi kasulikku, isegi kui nad ise seda veel hinnata ei oska.
  • Oskuse kasutada sotsiaalmeediat – tänapäeva õpetaja on sageli ka avaliku elu tegelane. On ju ameti populariseerimine meile kõigile kasulik, et järelkasvu tagada. Ilma sotsiaalmeediata paraku ei saa, kuna noored veedavad oma vaba aega seal.
  • Korrektsuse dokumentide vormistamisel, asjaajamises ning ametlikus suhtluses. Koolis ilma ametiasutustega suhtlemiseta läbi ei saa – vastutame õpetajatena ju ometi meie riigi tulevaste kodanike teadmiste eest, oma tegevust kavandame vastavalt seadustes ja määrustes sätestatule.
  • Valmiduse leida koostööpartnereid ning pidada läbirääkimisi. On ju teada, et koolides pole kõiki vajalikke katsevahendeid ning alati polegi neid mõistlik kapile tolmu koguma soetada, vaid tuleb leida sobiv koostööpartner, kellelt aeg-ajalt mõnd katsevahendit või eksperti oma tundi kaasata. Olen saanud oma läbirääkimisoskust lihvida ka suhtluses õpilaste ning lapsevanemate, aga ka kolleegidega.

Lisaks eelnevale on just tänu loodusainete õpetajaks olemisele minu erioskuste nimekirjas järgnev.

  • Piinlik täpsus ‒ nii koguste väljamõõtmisel kui ka kontsentratsioonide arvutamisel nagu täppisteadustele kohane, mis tuleb elus kasuks, näiteks tähtaegadest kinnipidamisel või toiduvalmistamisel.
  • Suurepärane nõudepesemise ning koristamise oskus, mida olen iga päev laboris lihvida saanud. Olen hoolikas ning ettevaatlik.
  • Oskus aineid kokku segada – vastavalt soovitud tulemusele. Sellega käib kaasas hulk teadmisi ainete ohutu säilitamise ja käitlemise kohta.

Õpetajaametist tulevad minuga kaasa ka

  • meeletu töövõime ning missioonitunne;
  • valmisolek töötada päeval, öösel või nädalavahetusel. Tegelikult ka kõigil eelnimetatutel korraga;
  • hea kuulamisoskus, oskan olla tähelepanelik ning hinnanguvaba. Mentorina olen harjunud olema toeks ca 20-le väga erinevale ja värvikale noorele;
  • oskus teha koostööd eri vanuses ning erineva sotsiaalse taustaga inimestega.

Kui eespool nimetatud oskused on just teie ettevõttesse sobilikud, siis olen valmis vestlema teile sobival ajal. Palgasoov on mul tagasihoidlik – 1950 eurot bruto. Olen avatud pakkumistele ka oma varasemast töökogemusest erinevas valdkonnas.

Olen õpetaja. Tegelikult tahan üle kõige tagasi kooli, mitte baari kokteile segama või nõusid pesema, aga tahan ka mõistlikku töökoormust ning õiglast tasu. Tahan, et õpetajaametis töötamine oleks jätkusuutlik, et tulevikus ei peaks teised minusugused noored õpetajad end läbipõlemise äärele töötama või iseseisva elu alustamiseks koolis töötamise kõrvalt lisatööd tegema.

Nagu ülevalolevast loetelust näha, on õpetajaamet kõige põnevam, arendavam ja mitmekesisem amet maailmas, mis annab meeletult tagasi, kui saad seda pühendunult teha. Seda saab aga teha õpetaja, kelle enda tass on täis, kes pole ülekoormatud ning kellel on aega ka enda huvialadega tegelda. Üheskoos vastutame Eesti hariduse tuleviku eest. Aeg pikaajaliste muutuste tegemiseks on käes!

Kommentaarid

  1. Väga hästi kirjutatud. Toetan.


Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Tugisüsteemide tugevdamine on kutsehariduse kestlikkuse võti

Riigikontrolli hiljutine audit kutsehariduses õppivate haridusliku erivajadusega (HEV) noorte toetamisest toob päevavalgele olulise süsteemse kitsaskoha:…

2 minutit

Koolitus ees, õnnetus taga

Olgu see uute tehnoloogiate juurutamine, kogukondade lõimimine, tervislike eluviiside kujundamine või mis iganes ühiskondlike probleemidega tegelemine, lahendust nähakse kooli õppekavade täiendamises…

10 minutit
3 kommentaari

TI kasutamise paradoks

Kuna ChatGPT-l pole üldist universaalset ja kõigile ühtmoodi nähtavat väljundit, on raske avalikult hinnata, mida ta meie õpilastele pähe hakkab ajama. Kuidas…

6 minutit
Õpetajate Leht