Kiili Gümnaasium tähistas Eesti iseseisvuspäeva uhke paraadiga, mille korraldasid 11. klassi õpilased. Fotod: Kiili Gümnaasium

Kiili Gümnaasiumi õpilased korraldasid Eesti iseseisvuspäeva auks paraadi

Kiili Gümnaasium tähistas Eesti iseseisvuspäeva uhke paraadiga, mille korraldasid 11. klassi õpilased. Fotod: Kiili Gümnaasium
3 minutit
568 vaatamist

22. veebruaril tähistas Kiili Gümnaasium Eesti Vabariigi 106. aastapäeva paraadiga, mille korraldasid 11. klassi õpilased. Noored tegid kõik ettevalmistustööd – pisidetailideni välja – ise.

Paraadil rivistusid 8.–12. klassi õpilased, naiskodukaitsjad, noorkotkad, kodutütred, õpetajad, vilistlased ja külalised. Kaasatud oli Kiili Kunstide Kooli puhkpilliorkester ja trummilööjad Tabasalust, kelle saatel laulsid marssijad rivilaule. Paraadil sai näha kaitseväe tehnikat ning õhuväe lennukite ülelendu.

„Kuna Kiili Gümnaasiumis loodi kolm aastat tagasi riigikaitse õppesuund, siis otsisime väljundit, kuidas suunaõpet mõne suursündmusega esiplaanile tõsta, anda õpilastele võimalus midagi tähendusrikast korraldada ja ühtlasi liita Kiili kogukonda,“ sõnab riigikaitse õppesuuna koordinaator Eve Nõmmik.

Nõmmiku arvates arendab sellise sündmuse korraldamine suhtlemisjulgust, meeskonnatöö-, koostöö- ning ajaplaneerimise oskust. Ka õpetajate ja õpilaste omavaheline suhtlus saab selle käigus teistsuguse tähenduse. Ürituse peakorraldajad olid 11. klassi riigikaitse õppesuuna õpilased, kuid kaasatud oli ka meedia- ja disaini õppesuund. Paraad annab mõlema õppesuuna õpilastele võimaluse oma ideid ellu rakendada ja koostööd teha. Nüansse, millele tähelepanu pöörata, oli korraldades väga palju.

„Õpilased võtavad juba kolmandat aastat paraadi korraldamise ülesande julgelt vastu. Naljaga pooleks võib öelda, et ilmselt nad ei teadnud, milline töömaht neid ees ootab. Noored tahavad tegelikult vastutust ja ise midagi tähenduslikku korda saata. Oluline on, et nende mõtted saavad teoks ja nende häält on kuulda. Kõige keerulisem on ettevalmistuse juures see, et niisugust suurt üritust korraldavad õpilased esimest korda – küllap mitu korda tehes oleks juba oluliselt lihtsam, kuid igal lennul avaneb see võimalus vaid ühe korra. Hiljem saavad nad panustada juba mentorina,“ sõnab riigikaitseõpetuse õppesuuna koordinaator Eve Nõmmik.


Õpilane Isabelle Kornak oli ürituse peakorraldaja rollis

Paraadi korraldamine on aidanud mul arendada näiteks juhtimis-, suhtlemis- ja ajaplaneerimise oskust ning kindlasti tulevad need mulle tulevikus kasuks. Olen saanud enda mugavustsoonist välja astuda, näiteks pidanud sõna võtma ruumitäie inimeste ees ning suhtlema võõraste inimestega. Olen saanud selle kaudu julgemaks ja enesekindlamaks. Korraldamine õpetas ka, kuidas keerulises olukorras rahulikuks jääda. Peakorraldajana pidin täitma enamiku ülesandeid koolivälisel ajal, aga ma ei teinud seda vastumeelselt. Pigem õppisin nii ajaplaneerimist. Meie õpetajad olid väga vastutulelikud, saime palju ülesandeid täita ka tundide ajast. Paraadi korraldada ei olnud lihtne, kuid see näitas mulle, milleks võimeline olen ja kuidas tuua inimesi kokku ühise eesmärgi nimel. Olen väga tänulik, et mulle selline võimalus anti.

Kommentaarid

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Eesti Lastehoidude Liidu juht Mari Kummer: „Kas Tallinnal on alusharidussektoris raha üle?“

10. juunil teatas Tallinna Linnavalitsus kavatsusest kaotada lasteaedade kohatasu…

3 minutit
1 kommentaar

Õpetajate Lehe uus peatoimetaja on Kristi Helme

Reedel valiti Õpetajate Lehe uueks peatoimetajaks Kristi Helme, kes asub tööle alates 10. augustist.

Praegu töötab Kristi Helme…

2 minutit

Õpetajate hääl kaikus jälle mäe peal

Eesti Haridustöötajate Liit kutsus haridushuvilisi teisipäeval Toompeal toimuvale demonstratsioonile „Õpetajaid kuulates, Eestit hoides“. Mõte oli juhtida poliitikute tähelepanu õpetajate…

13 minutit
1 kommentaar
Õpetajate Leht