
Tallinna Ülikooli ning Haridus- ja Teadusministeeriumi koostöös on startinud alustavate koolijuhtide arenguprogrammi üheksas lend. Arenguprogramm aitab haridusjuhtidel, kes on viimase kahe aasta jooksul esmakordselt koolijuhi või huvikooli juhi ametisse asunud, kasvatada oma ametipädevusi ja juhtimisoskusi ning leida uude rolli sisseelamiseks mõttekaaslasi.
Tallinna Ülikooli haridusteaduste instituudi direktori Tiia Õuna sõnulon märgilise tähtsusega, et ministeerium on kaasanud ülikoolid strateegilises partnerluses Eesti hariduse kvaliteedi ja jätkusuutlikkuse tagamise protsessi.
Tallinna Ülikooli haridusjuhtimise professor ja programmi eestvedaja Eve Eisenschmidt usub, et alustava juhi arenguprogramm annab värsketele koolijuhtidele teaduspõhiste otsuste tegemisel olulist tuge ja koolielu muutuste juhtimisel suuremat enesekindlust.
Varasemalt Haridus- ja Noorteameti läbi viidud programm on nüüdseks saanud uue kuue Tallinna Ülikooli kooliarendusmeeskonna panustamisel ja eestvedamisel.
Programmi esimene lend alustas juba 2015. aastal ning praeguseks on programmil üle saja vilistlase. Kauaoodatud üheksandasse lendu kandideeris ligi poolsada motiveeritud juhti üle Eesti. Täna alustab oma arenguteed 21 uut koolijuhti, nende seas kaks huvikooli juhti. Programmi on oodatud ka kutsehariduse eestvedajad, samuti kavandame sihtgrupi põhist lähenemist alushariduse juhtidele.
Arenguprogramm koosneb kord kuus toimuvast kaheksast moodulist kestusega kaks õppepäeva. Moodulite vahepeal tuleb osalejatel sooritada iseseisvad tööd, milleks on mitmesugused arenguülesanded, lisalugemised ja eneseanalüüsid.
Igal osalejal on kogu arenguprogrammi kestel praktikust mentor, kellega koos arutatakse läbi programmi iseseisvad tööd. Mentor on eelkõige alustava juhi toetaja õpingute perioodil – kuulaja, peegeldaja, märkaja, suunaja. Temaga lepitakse kokku ka omavaheliste arutelude aeg.
Alustavate juhtide programm on sarnaselt alustavate õpetajate tugiprogrammiga suunatud uutele koolijuhtidele nende esimestel tööaastatel.
Programmi lisainfo Tallinna Ülikooli haridusteaduste instituudi kodulehel.
Lisa kommentaar