Tartu Ülikooli kaasava hariduse magistriõppekava: miks, kellele ja kuidas?

2 minutit
312 vaatamist

Eestis on kaasava hariduse rakendamine olnud eesmärk juba üle kümne aasta ja on selge, et haridustöötajad vajavad kaasava hariduse teemal rohkem informatsiooni ja põhjalikumat ettevalmistust.

Seetõttu avati 2021. aastal Tartu Ülikooli haridusteaduste instituudis kaasava hariduse magistriõppekava, mille on lõpetanud üks lend. Õppekaval õpivad väga motiveeritud üliõpilased, mida näitab see, et esimese lennu lõpetasid kõik õppimist alustanud. Õppekava vastuvõtu arv on esimese aastaga võrreldes kasvanud kaks korda.

Keda õppekavale ootame?

Alates 2022. aastast on vastuvõtt õppekavale avatud kahel õppesuunal: üldhariduskool ja koolieelne lasteasutus. Esialgu oodati koolieelse lasteasutuse õppesuunale õppima magistrikraadiga lasteaednikke, aga olulise muudatusena võetakse alates 2023. aastast õppekavale õppima ka bakalaureusekraadiga lasteaiaõpetajaid. 2024. aastal võtame vastu 50 üliõpilast: 25 kooli ja 25 lasteaiaõpetajate õppesuunale.

Miks tulla meile õppima?

Kaasava hariduse magistriõppekaval saad teada,

  • kuidas kaasata ja toetada erinevate vajadustega õppijaid;
  • kuidas luua sobivat õpikeskkonda, et õppetegevus kulgeks nii õppija kui ka õpetaja jaoks hästi, turvaliselt ja sisemiselt motiveeritult;
  • kuidas tõhustada õpetaja igapäevatööd, rakendades teadust praktikasse;
  • kuidas kujundada õpetaja professionaalset arengut;
  • kuidas emotsionaalselt hoida nii ennast kui ka kolleege selles keerulises ametis. 

Õppimine seotakse tööga

Magistriõpe kestab kaks aastat ja õpe toimub osakoormusega. Kohtutakse sessioonõppel ning loengud, praktikumid ja seminarid toimuvad kord kuus neljapäevast laupäevani.

Õppimine on üles ehitatud nii, et õppijad saaksid iseseisvate praktiliste ülesannete tegemiseks ära kasutada oma töökohta, kaasates õppetöösse oma õppeasutust ning panustades nõnda selle arengusse. Õpingud lõpevad magistrieksamiga.

Tulevased spetsialistid

Õppekava lõpetanu saab 7. taseme vanemõpetaja kutse koos valitava kompetentsiga „Hariduslike erivajadustega õppija toetamine õppeprotsessis“. See tähendab, et oskad nüüdisaegses rühma- ja klassiruumis iga õppijat toetada ning teha koostööd eri osapooltega, et tagada kõigile lastele õpitugi ja eduelamus ning toetada oma haridusasutust kaasava hariduse rakendamisel.

Lisainfot õppekava kohta jagavad programmijuht Pille Nelis, pille.nelis@ut.ee või õppekorralduse spetsialist Margit Kiisler, margit.kiisler@ut.ee.

Kommentaarid

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Mis töö jääb inimesele, kui robot on tõhusam ja tehisintellekt nutikam?

Veel hiljuti tunnetati, et robotid võiksid inimesi aidata või asendada lihtsates töödes. Tehisintellekti…

4 minutit
2 kommentaari

Eesti Kunstiakadeemia ootab õppima tuleviku kultuuriruumi kujundajaid

Sisseastumisavalduste vastuvõtt Eesti Kunstiakadeemiasse on avatud ja avaldusi bakalaureuseõppesse oodatakse tänavu kuni 27. juunini….

2 minutit

Loome koos tulevikku: alustava õpetaja toetamine

Liitu alustava õpetaja tugiprogrammiga! Õpetajatöö on kutsumus, kunst ja teadus. See on lakkamatu avastamine ja õppimine, mille…

3 minutit
Õpetajate Leht