Kuidas saavad tänapäeval kokku innovatsioon ja haridus? Ikka avastades Eestimaad virtuaalsete ajarännakute kaudu. Näiteks viivad VR Tallinn 1939/44 rännakud meid Harju tänavale enne ja pärast Teist maailmasõda. Tasub vaid VR-prillid pähe panna ja kogeda, kuidas üks paik on ajas väga palju muutunud. Tallinna rännakud algavad Vabaduse väljaku tunnelist ja kulgevad vabas õhus. Sellisena sobivad need ka „Liikuma paneva kooli” põhimõtete ellurakendamiseks.
Meie professionaalsete ajaloolaste loodud ajarännakud viivad Tallinnas aastatesse 1939 ja 1944. Ruumiliselt, värviliselt ja interaktiivselt on võimalik kogeda, kui ilus oli Tallinn enne Teist maailmasõda ja kui suur oli häving pärast. Õpilased saavad ajas rännata, näha minevikuinimesi neist mööda kõndimas ja kogeda omaaegset äritänavat selle hiilgeajal. Prillidesse integreeritud audiogiid, mis on saadaval üheksas keeles, võimaldab osa saada meie ajaloo kõige saatuslikematest keerdkäikudest. Elamuslikud rännakud esitlevad tänapäeva tehnoloogia viimast sõna.
Meie erilisi rännakuid saab kogeda ka näiteks Ida-Virumaal Toila Oru pargis. VR Toila 1938 ajarännakudki kulgevad vabas õhus, võimaldades saada korraga osa nii Oru pargi praegusest ilust kui ka kadunud hiilgusest. Toila ajarännakud viivad aastasse 1938, mil avaneb vaade president Konstantin Pätsi kunagisele suveresidentsile. VR-prillidega saab osa nii Oru lossi kaunist välisilmest kui ka suurest kaunist pidusaalist.
Kõik meie virtuaalsed ajarännakud sobivad suurepäraselt kooliõpikutes olevate teadmiste ilmestamiseks, süvendamiseks ja kinnistamiseks. Seejuures pole väheoluline, et kogu teave on saadaval põnevas ja noortele atraktiivses vormis. Uuendusena saab meie rännakutele tuge ka Kultuuriranitsa meetmest.

Lisa kommentaar