Foto: Olev Kenk / ERR

Haridusministeerium: ülemineku keskmes on noor inimene

,
Foto: Olev Kenk / ERR
2 minutit
207 vaatamist
1 kommentaar

„Tuleb tõesti teistmoodi kevad. Seda eeskätt kooli vaates, sest üheksandike jaoks on igal aastal lõpetamine see üks ja ainuke. Ülemineku keskmes on noor inimene ise ja kõige olulisem on vähendada tema pinget või ärevust,“ selgitab põhikooli lõpetamise muudatusi haridus- ja teadusministeeriumi keskhariduse arendusjuht Mari Tikerpuu.

Tikerpuu sõnul on muudatuse peamine ülesanne seada kooli lõpetamine ja järgmisse astumine õppija vaates loogilisse järjekorda.

„Ühtlasi vältida samade pädevuste korduvat hindamist järgmisele õppeastmele liikumisel,“ selgitab ta. „Seega algab lõpueksami periood järgmisel kevadel varem ja lõpeb mai keskpaigas. Jah, üheksanda klassi õpetajatel on sel sügisel ülesanne vaadata senine praktika õpiväljundite saavutamisel üle – mis järjekorras ja mida koostöiselt õppima asuda. Töö hõlbustamiseks on Haridus- ja Noorteamet täpsustanud ka põhikoolieksamite eristuskirjad ehk selle, mis aasta lõpus keskselt hindamisele ei kuulu. Eristuskirjad on koolidele saadetud ja kättesaadavad ka Harno kodulehel https://harno.ee/eksamid-testid-ja-uuringud/eksamid-testid-ja-lopudokumendid/pohikooli-lopueksamid#materjalid.“

Tikerpuu toob esile, et põhikooli viimaste nädalate fookus on õppija õpitee jätkamise toetamine. „Vajadusel kavandada aega õpitulemuste omandamiseks, kuid jätta seda ka paindlikus vastuvõtuprotsessis osalemiseks,“ selgitab ta. „Kutseõppeasutused ja gümnaasiumid saavad vastuvõtutegevustega alustada järgmisel kevadel 17. mail. Siin on selge soovitus kasutada sisseastumisel ära võimalikult palju olemasolevat teavet. Hea sisukas infokandja saab olla avalduse vorm, mille kaudu selgitada välja huvialad või tugevused. Üheksanda klassi aastahinnete väljapanek õppeinfosüsteemi hiljemalt 1. juunil annab vastuvõtvale koolile ühelt poolt juba vastuvõtuprotsessis kindluse, et noore põhiharidus saab omandatud, ning teisalt võimaluse hoiduda pädevuste korduvhindamisest.“

Õppekorralduse kavandamisel on hea tutvuda soovitustega HTM-i kodulehel ning registreerida end HTM veebiseminaridele, mis toimuvas sellel sügisel. Anname nendest koolidele täpsemalt teada.

Tikerpuu sõnul on põhikooli lõpetamise ja uude õppesse asumise järjestamine esimeseks sammuks õppimiskohustuse jõustumisel. „Viimane omakorda on eeldus, et saaksime Eesti noored õppesse ja hõivesse. Nende õlgadel on ka meie tulevikuvalikud,“ tõdeb ta.

Samal teemal: Õpetajaid ootab ees hullumeelne kevad. Õpetaja Anu Kell põhikoolieksamitest: praegu jääb küll mulje, et muutusi tehakse ebakompetentselt ja kiirustades

Kommentaarid

  1. Jah, aga ametnikud ei lausu sõnagi sellest, kas ainekava osas tuleb nüüd kokku suruda ja õpilaste koormust suurendada või õpilasi petta ja osa õpitulemusi saavutamata jätta – fakt on ju see, et muudatus vähendab kvaliteetsete õppepäevade arvu 9. klassis. Kahju, et keerulistele ja ebamugavatele küsimustele vastatakse õigete, aga õõnsate loosungite keeles, millest kellelegi sisulist abi ei ole.
    Samu küsimusi on esitanud ka matemaatikaõpetajad. Vastuseks vaikus.

    Martin Saar

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Riigikontrolli audit: HEV-õpilastele vajalik tugi kutsehariduses jätab soovida 

Riigikontrolli värske audit paljastas tõsised puudujäägid hariduslike erivajadustega (HEV) noorte toetamisel kutsehariduses. Enamikus…

17 minutit

Eesti Lastehoidude Liidu juht Mari Kummer: „Kas Tallinnal on alusharidussektoris raha üle?“

10. juunil teatas Tallinna Linnavalitsus kavatsusest kaotada lasteaedade kohatasu…

3 minutit
1 kommentaar

„Aga matemaatikatund on siin hoopis põnevam!“

Lõppeval õppeaastal läbis üle pooleteise tuhande põhikooli- ja gümnaasiumiõpilase mingi osa õppekavast kutseõppeasutuses.

EHIS-e andmeil teevad kutsekoolid koostööd…

8 minutit
Õpetajate Leht