Riina Vaht uurib kuukivi TEAHU liikmete õppereisil Taani. Foto: TEAHU pildikogu

Miks TEAHU?

Riina Vaht uurib kuukivi TEAHU liikmete õppereisil Taani. Foto: TEAHU pildikogu
2 minutit
30 vaatamist

Paar aastat tagasi küsis minult tuttav: „Sa viid läbi huviringi, kas oled Eesti Teadushuvihariduse Liidu (TEAHU) liige?“ Olin selleks ajaks TEAHU-st kuulnud, aga polnud selle tegemistesse süvenenud. Tuttav jätkas: „Tegemist on väga entusiastliku pundiga, kes seisab teadushuvihariduse eest. Kindlasti ühine!“ 

Kiire otsing telefonis ja olingi süüvinud TEAHU põhiväärtustesse. Veidi hiljem esitasin avalduse liitumiseks. Praeguseks olen TEAHU juhatuse liige, olnud enne seda ka TEAHU nõuandva kogu liige. Miks? Ega ühest vastust polegi. Otsuse tegin mitme asjaolu ajendil. 

Esiteks, TEAHU koondab loodus- ja täppisteaduste ning tehnoloogia (LTT) valdkonna huviharidust ja -tegevust pakkuvaid inimesi. Seega tekkis mul kohe kontakt sarnase tegevusala inimestega, kellega saame oma mõtteid ja ideid jagada ning käia koos kaemas, kuidas teistes riikides huviharidust arendatakse. Õpetajana tean, kui oluline on koostöö kolleegidega nii majasiseselt kui ka -väliselt. Seda võimalust ei saanud käest lasta.

Teiseks, saan kaasa rääkida LTT-valdkonna arendamisel, eelkõige L-tähise ehk loodusteaduste osas. TEAHU seisab nii loodus- kui ka täppisteaduste ja tehnoloogia valdkonna ühise arengu eest. Loodusteaduste valdkonna esindajana on minu jaoks väga oluline, et loodusteadused ei jääks täppisteaduste ja tehnoloogiavaldkonna varju. Viimased on tõusnud teravalt ühiskonnas arutelu objektiks, mille kõrvale peab tõusma ka loodusteaduste teema.

Kolmandaks, TEAHU on hea partner valdkonna huvihariduse toetuste ja vajaliku info jagamisel. Näiteks on TEAHU toetanud mitu aastat õpilasvõistluste korraldamist. Õpetajaina soovime pakkuda õppimise kõrval ka väljundit, näiteks võistlustel osalemisega. Kõik teame, et võistluse korraldamisel kulub lisaks töötundidele ka raha (vähemalt vahendite ning auhindade ostmiseks). 

TEAHU aitab jalad alla saada ka alustaval LTT-huviringi juhendajal, viies läbi koolitusi ning makstes alustava LTT-huviringi juhendaja toetust. Just alustava LTT-juhendaja toetusprogramm on praegu väga oluline, kuna enamik juhendajaid on juba täiskohaga õpetajad üldhariduskoolis või huvikoolis. Meile, kui LTT-huviringi õpetajatele, on järelkasv ülioluline.

Eeltoodu inspireeriski mind TEAHU-ga liituma. Tean, et artikli lugejate seas on palju minusuguseid õpetajaid, kes soovivad LTT-valdkonnas kaasa mõelda. Tule, mõtleme koos ja arendame loodusteaduste, täppisteaduste ja tehnoloogia valdkonda nii, nagu see tulevikus meile kasulik on!

Kommentaarid

Õpetajate Lehel on õigus avaldada teie kirjutatud kommentaar paberväljaandes. Kommentaari pikkus ei tohi ületada 3000 tähemärki. Õpetajate Lehe kodulehe kommentaarid on modereeritavad ja avaldatakse pärast toimetamist hiljemalt kommentaari saatmisele järgneva tööpäeva hommikuks. Lehel on õigus jätta saadetud kommentaar kodulehel avaldamata. Iga kommentaari edastaja arvuti IP-aadress, sessiooni identifikaator ja kommenteerimise aeg salvestatakse andmebaasis. Õpetajate Leht ei vastuta kommentaaride sisu eest!

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Teadushuviliste treeninglaagris juhendajana

Menuka telesaate „Rakett 69“ tuules sündinud õpihuvilaagrid on osutunud sama populaarseks kui saade ise – koolitatud on 427 juhendajat,…

4 minutit

Keskus, kus kohtuvad teadus ja loovus

Juba 14 aastat ETV ekraanil noortele osalemisrõõmu ning vaatajatele uusi teadmisi pakkunud saatesarja „Rakett 69“ saatejuht Aigar Vaigu ning…

3 minutit

Kuidas koolid ja õpetajad saavad kujundada tuleviku probleemilahendajaid?

Tehnoloogia kiire areng nõuab koolidelt ja õpetajatelt pidevat kohanemist ja oskust pakkuda õpilastele…

3 minutit
Õpetajate Leht