Põgenemistubade külastamine on unikaalne kogemus, mis tekitab elevust ja jääb veel kauaks meelde! Foto: Escape Tartu

Põgenemistoad: nutikad ja arendavad ülesanded õpilastele

Põgenemistubade külastamine on unikaalne kogemus, mis tekitab elevust ja jääb veel kauaks meelde! Foto: Escape Tartu
2 minutit
19 vaatamist

Tänapäeval on hariduse üks eesmärk pakkuda õpilastele mitte ainult teadmisi, vaid ka praktilisi kogemusi, mis arendavad nende oskusi. Üks põnev ja arendav viis, kuidas seda teha, on külastada põgenemistubasid. Põgenemistoad on viimastel aastatel saanud populaarseks just oma interaktiivsuse ja ülesannete tõttu, mis arendavad meeskonnatöö- ja probleemilahendusoskust ning loovust ja aitavad muutuda enesekindlamaks.

Ühtne tiimitöö. Õpilaste grupp suletakse teemakohasesse ruumi, kus tuleb koos lahendada mitmesuguseid ülesandeid ja mõistatusi, et pääseda välja enne, kui aeg otsa saab. Ühise eesmärgi saavutamise nimel peavad kõik osalejad aktiivselt panustama.

Koos mõtlemine ja tegutsemine on võtmetähtsusega! Tiimitöö arendamine sellistes olukordades on väärtuslik, sest õpetab noori koostööd tegema, kuulama üksteise arvamust ja tegutsema ühiselt lahenduse nimel. See oskus on oluline mitte ainult koolis, vaid ka tavaelus, kus koostöövõimekus on paljude ametite ja eluvaldkondade lahutamatu osa.

Probleemilahendusoskus. Põgenemistubades olevad mõistatused ja ülesanded on sageli keerulised ja eeldavad loogilist mõtlemist ning strateegilist planeerimist. Õpilased peavad suutma situatsiooni kiiresti analüüsida, tuvastada probleemid ja leida neile lahendused.

Sellised ülesanded panevad proovile noorte võime keskenduda ja rakendada oma teadmisi uutes ja ootamatutes olukordades. Probleemilahendusoskus on tänapäeva kiiresti muutuvas maailmas üks olulisemaid, sest aitab hakkama saada keeruliste ja ettearvamatute olukordadega.

Loov mõtlemine. Põgenemistoas peab olema loov, sest paljud ülesanded ja mõistatused eeldavad kastist-välja-mõtlemist. Õpilased peavad suutma leida seoseid esmapilgul mitte seotud objektide vahel, kasutama oma kujutlusvõimet, et lahendada ülesandeid, mis ei tundu alati loogilised.

Põgenemistoad pakuvad võimalust katsetada ja arendada oma loovust turvalises ja toetavas keskkonnas, kus vead on õppimise loomulik osa.

Eduelamuste kaudu enesekindlamaks. Edukalt põgenemistoa läbimine annab õpilastele suure eduelamuse, mis omakorda muudab nad enesekindlamaks. Kui noored lahendavad keerulisi mõistatusi ja ülesandeid, tunnevad nad rahulolu oma saavutuste üle, mis julgustab neid tulevikus rohkem väljakutseid vastu võtma.

Meeldejääv kogemus. Põgenemistubade külastamine on unikaalne kogemus, mis tekitab elevust ja jääb veel kauaks meelde! Just sellised interaktiivsed ja emotsionaalselt laetud õppimiskogemused parandavad uuringute kohaselt mälu ja arendavad kognitiivseid oskusi.

Kommentaarid

Õpetajate Lehel on õigus avaldada teie kirjutatud kommentaar paberväljaandes. Kommentaari pikkus ei tohi ületada 3000 tähemärki. Õpetajate Lehe kodulehe kommentaarid on modereeritavad ja avaldatakse pärast toimetamist hiljemalt kommentaari saatmisele järgneva tööpäeva hommikuks. Lehel on õigus jätta saadetud kommentaar kodulehel avaldamata. Iga kommentaari edastaja arvuti IP-aadress, sessiooni identifikaator ja kommenteerimise aeg salvestatakse andmebaasis. Õpetajate Leht ei vastuta kommentaaride sisu eest!

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Kaevandusmuuseumis muutub õppimine seikluseks

Eesti Kaevandusmuuseum Kohtla-Nõmmel pakub haridusprogramme, mis ühendavad põlevkivi kaevandamise ajaloo, keskkonnateadlikkuse ja seiklusliku õppeviisi. Säästvat arengut ja keskkonnaharidust…

2 minutit

Arhitektuurimuuseum – ruumiteadlikuks maast madalast

Arhitektuurimuuseumi eesmärk on pöörata tähelepanu sellele, mis meie ümber, ning panna nii noored kui ka vanad…

2 minutit

„Surve all“. Kuidas õpetada headust, kui normid teevad haiget

Mis on normaalsus ja kes selle määratleb? Kuidas tunneb end õpilane, kelle „vorm“ ei…

2 minutit
Õpetajate Leht