Kaidy Õismets.

Kuu aega külalistoimetajana

Kaidy Õismets.
2 minutit
101 vaatamist

Kaidy Õismets oli kuu aega Õpetajate Lehe Instagrami konto külalistoimetaja.


Kaidy Õismets.

Õpetajate Lehe Instagrami kuuajaline haldamine oli minu jaoks inspireeriv ja arendav kogemus. Iganädalane lehe lugemine ning selle põhjal kajastuste loomine aitasid mul süvitsi mõista nii Õpetajate Lehe sisu kui ka lugejate ootusi, andes ühtaegu värske vaatenurga sotsiaalmeedias toimetamisele.

Kuigi olen Õpetajate Lehte varemgi sirvinud, avastasin alles nüüd, kui palju põnevaid teemasid seal käsitletakse. Iga number tõi esile uue vaatenurga või hoopis praktilise nõuande – olgu see siis õpiraskustega tegelemine, õpetaja koostöö kogukonnaga või haridussuundade areng. Tavaliselt loen Õpetajate Lehte pigem põgusalt, ent nüüd, kui mu eesmärk oli artiklid Instagrami postitusteks vormida, tegin seda palju tähelepanelikumalt. Sain aru, kui oluline on tuua iga loo tuum lühidalt ja selgelt välja, et sõnum sotsiaalmeedia kiires infovoolus ei kaoks.

Postituste loomine pani mind katsetama eri väljendusvorme: lühikesed kokkuvõtted, tsitaadid, küsimused ja üleskutsed lugejatele. Instagrami jaoks on väga tähtis pilt või visuaal, mis kõnetab esmapilgul. Tekst peab olema pigem lakooniline, sest pikkade kirjelduste lugemiseks kipub aega nappima. Samas oli see lühidus väljakutse: kuidas võtta artikkel kokku nii, et kõige olulisem jõuaks kiiresti kohale, kuid ei unustataks ka olulisi nüansse?

Ootasin jälgijatelt suuremat aktiivsust. Ehkki lood ja praktilised nipid äratasid huvi, ei laekunud peaaegu ühtegi kommentaari ja diskussioone ei tekkinud. Seetõttu võiks edaspidi panustada rohkem konkreetsetele üleskutsetele, mis innustaks jälgijaid pakkuma välja uusi rubriigiteemasid või jagama oma kogemusi õpetajana. Nii on lootust, et inimesed tunnevad end rohkem kaasatuna ja julgevad ise sõna sekka öelda.

Järgmiseks külalistoimetajaks soovitan kedagi, kes ei pelga katsetamist. Samuti tasub olla julge – esitada publikule küsimusi, teha väikseid küsitlusi või paluda neil jagada enda lugusid. Just niimoodi kujuneb Instagramist kogukond, mis ei ole passiivne tarbija, vaid aktiivne ja mõtlemapanev osaleja.

Kokkuvõttes andis see kuu mulle uusi teadmisi nii haridusest kui ka sotsiaalmeedia kasutamisest. Loodan, et Õpetajate Lehe Instagram jätkab sama elavas tempos, tuues lugejateni originaalseid ideid ja julgustades kõiki – õpilastest õpetajateni – aktiivselt kaasa mõtlema.

Kommentaarid

Õpetajate Lehel on õigus avaldada teie kirjutatud kommentaar paberväljaandes. Kommentaari pikkus ei tohi ületada 3000 tähemärki. Õpetajate Lehe kodulehe kommentaarid on modereeritavad ja avaldatakse pärast toimetamist hiljemalt kommentaari saatmisele järgneva tööpäeva hommikuks. Lehel on õigus jätta saadetud kommentaar kodulehel avaldamata. Iga kommentaari edastaja arvuti IP-aadress, sessiooni identifikaator ja kommenteerimise aeg salvestatakse andmebaasis. Õpetajate Leht ei vastuta kommentaaride sisu eest!

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Paber ei kanna vastutuse koormat noorte ees

Õigus haridusele on põhiõigus. Lapsel on õigus õppida elukohajärgses koolis ja koolikoha saamine ei tohi olla kaelamurdev ning…

11 minutit

Kas koolijuht on tippjuht või poliitikute käpiknukk?

Eesti kool ei vaja enam imesid. Eesti kool vajab ausust, raha ja inimesi. Kui neid ei…

9 minutit

Intelligentse inimese käes on TI võimas ajulaiendus

Tehisaru kätkeb endas trobikonda võimalikke ohte: eesti keele taandareng, kriitilise mõtlemise võime häving ja noorte võõrandumine inimseltskonnast….

8 minutit
Õpetajate Leht