Kaidy Õismets.

Kuu aega külalistoimetajana

Kaidy Õismets.
2 minutit
77 vaatamist

Kaidy Õismets oli kuu aega Õpetajate Lehe Instagrami konto külalistoimetaja.


Õpetajate Lehe Instagrami kuuajaline haldamine oli minu jaoks inspireeriv ja arendav kogemus. Iganädalane lehe lugemine ning selle põhjal kajastuste loomine aitasid mul süvitsi mõista nii Õpetajate Lehe sisu kui ka lugejate ootusi, andes ühtaegu värske vaatenurga sotsiaalmeedias toimetamisele.

Kuigi olen Õpetajate Lehte varemgi sirvinud, avastasin alles nüüd, kui palju põnevaid teemasid seal käsitletakse. Iga number tõi esile uue vaatenurga või hoopis praktilise nõuande – olgu see siis õpiraskustega tegelemine, õpetaja koostöö kogukonnaga või haridussuundade areng. Tavaliselt loen Õpetajate Lehte pigem põgusalt, ent nüüd, kui mu eesmärk oli artiklid Instagrami postitusteks vormida, tegin seda palju tähelepanelikumalt. Sain aru, kui oluline on tuua iga loo tuum lühidalt ja selgelt välja, et sõnum sotsiaalmeedia kiires infovoolus ei kaoks.

Postituste loomine pani mind katsetama eri väljendusvorme: lühikesed kokkuvõtted, tsitaadid, küsimused ja üleskutsed lugejatele. Instagrami jaoks on väga tähtis pilt või visuaal, mis kõnetab esmapilgul. Tekst peab olema pigem lakooniline, sest pikkade kirjelduste lugemiseks kipub aega nappima. Samas oli see lühidus väljakutse: kuidas võtta artikkel kokku nii, et kõige olulisem jõuaks kiiresti kohale, kuid ei unustataks ka olulisi nüansse?

Ootasin jälgijatelt suuremat aktiivsust. Ehkki lood ja praktilised nipid äratasid huvi, ei laekunud peaaegu ühtegi kommentaari ja diskussioone ei tekkinud. Seetõttu võiks edaspidi panustada rohkem konkreetsetele üleskutsetele, mis innustaks jälgijaid pakkuma välja uusi rubriigiteemasid või jagama oma kogemusi õpetajana. Nii on lootust, et inimesed tunnevad end rohkem kaasatuna ja julgevad ise sõna sekka öelda.

Järgmiseks külalistoimetajaks soovitan kedagi, kes ei pelga katsetamist. Samuti tasub olla julge – esitada publikule küsimusi, teha väikseid küsitlusi või paluda neil jagada enda lugusid. Just niimoodi kujuneb Instagramist kogukond, mis ei ole passiivne tarbija, vaid aktiivne ja mõtlemapanev osaleja.

Kokkuvõttes andis see kuu mulle uusi teadmisi nii haridusest kui ka sotsiaalmeedia kasutamisest. Loodan, et Õpetajate Lehe Instagram jätkab sama elavas tempos, tuues lugejateni originaalseid ideid ja julgustades kõiki – õpilastest õpetajateni – aktiivselt kaasa mõtlema.

Kommentaarid

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Tugisüsteemide tugevdamine on kutsehariduse kestlikkuse võti

Riigikontrolli hiljutine audit kutsehariduses õppivate haridusliku erivajadusega (HEV) noorte toetamisest toob päevavalgele olulise süsteemse kitsaskoha:…

2 minutit

Koolitus ees, õnnetus taga

Olgu see uute tehnoloogiate juurutamine, kogukondade lõimimine, tervislike eluviiside kujundamine või mis iganes ühiskondlike probleemidega tegelemine, lahendust nähakse kooli õppekavade täiendamises…

10 minutit
3 kommentaari

TI kasutamise paradoks

Kuna ChatGPT-l pole üldist universaalset ja kõigile ühtmoodi nähtavat väljundit, on raske avalikult hinnata, mida ta meie õpilastele pähe hakkab ajama. Kuidas…

6 minutit
Õpetajate Leht