MIDA? MIKS? MILLAL? ⟩ Atesteerimissüsteem tõstab haridusjuhtide oskusi ja taset

Järgmisest aastast rakendub Eestis seadusemuudatus, mis puudutab koolijuhtide atesteerimist, arenguvestlusi ja värbamist. Atesteerimine on vahend haridusjuhtimise kvaliteedi tõstmiseks ja toetamiseks. Selle eesmärk on anda direktoritele tagasisidet nende tööst ning parandada seeläbi koolikultuuri. Koolijuhi roll on koolikultuuri parandamisel, õpetajate motiveerimisel ja seeläbi hariduse üldise kvaliteedi tõstmisel kriitilise tähtsusega.

Haridus- ja Teadusministeeriumi haridusjuhtimise ja õpetajapoliitika valdkonna juhi Heidi Uustalu selgitusel on atesteerimissüsteem vajalik ennekõike juhtimiskvaliteedi ühtlustamiseks Eesti koolides seeläbi, et ekspertide tugi koolijuhtidele jõuaks koolikultuuri ja -keskkonda. Seega sõltub juhtimise kvaliteedist otseselt ka hariduse kvaliteet Eesti koolides.

„Kui juht on orienteeritud oma arengule, mõistab selle olulisust, suudab ta luua sellise keskkonna ka oma töötajatele,“ selgitab ta. „Koolikultuur, kus iga töötaja on väärtustatud ja tema areng oluline, aitab tagada õpetajatele võimalikult motiveeriva töökeskkonna, mis innustaks neid parimal moel õppetöösse panustama ning aitaks vähendada nende töölt lahkumist.“ 

Koolijuhtide atesteerimine on Uustalu sõnul ennekõike ekspertide tagasiside juhi tööle. Põhikooli- ja gümnaasiumiseaduse muutmise raames rakenduv atesteerimine hakkab hõlmama viieaastast perioodi, alates koolijuhi värbamisest kuni arenguvestluste ja -toeni. 

Atesteerimiskomisjoni moodustab koolipidaja, pidades sealjuures silmas, et komisjoni kuuluksid koolijuhtide esindajad. Eesti Koolijuhtide Ühendus on hea tahte kokkuleppes kinnitanud oma valmisolekut kanda professionaalse erialaliidu rolli haridusjuhtide värbamisel ning töö tulemuslikkuse hindamisel.

Atesteerimisprotsess käivitub plaani kohaselt tulevast aastast ja kehtestub esimeses etapis üldhariduskooli direktoritele. Käivitatud on atesteerimiseksperdi arenguprogramm, mille läbijatest saavad eksperdid atesteerimisprotsessis. 

Kommentaarid

Õpetajate Lehel on õigus avaldada teie kirjutatud kommentaar paberväljaandes. Kommentaari pikkus ei tohi ületada 3000 tähemärki. Õpetajate Lehe kodulehe kommentaarid on modereeritavad ja avaldatakse pärast toimetamist hiljemalt kommentaari saatmisele järgneva tööpäeva hommikuks. Lehel on õigus jätta saadetud kommentaar kodulehel avaldamata. Iga kommentaari edastaja arvuti IP-aadress, sessiooni identifikaator ja kommenteerimise aeg salvestatakse andmebaasis. Õpetajate Leht ei vastuta kommentaaride sisu eest!

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Eksamikeskne Inglismaa versus toetav Eesti kool

Eestis väärtustatakse õpetajate autonoomiat, Inglismaal domineerivad range kontroll, eksamid ja ühtlustatud riiklik õppekava. Eesti haridussüsteem paistab rahvusvahelises võrdluses…

6 minutit

Noored kirjutasid end nähtavaks

11. märtsi Õpetajate Lehes ilmus üleskutse 9.–12. klassi õpilastele osaleda Eesti Kirjandusmuuseumi (EKM) noorte elulugude kogumisvõistlusel „Noor Eesti: minu elu…

5 minutit

Äli Leijen: „Kui keskkond ei toeta, ei hoia inimesi koolis ka parem palk“

Seoses Eesti koolide õpetajapuudusega räägitakse sageli järelkasvust. Õpetajahariduse professor Äli Leijen rõhutab,…

9 minutit
Õpetajate Leht