MIDA? MIKS? MILLAL? ⟩ Lapsehoiuteenus muutub hariduse osaks

2 minutit
133 vaatamist
1 kommentaar

Seni sotsiaalteenust osutanud lastehoidudele ja haridusteenust osutanud lasteaedade sõimerühmadele kehtivad nõuded ühtlustatakse ning edaspidi saavad nendest hoiurühmad, mis on osa laste haridusteest. 

Käesoleva aasta 1. septembril jõustuva alusharidusseadusega lähevad seni sotsiaalministeeriumi haldusalas olnud lastehoiuteenuse pakkujad üle Haridus- ja Teadusministeeriumi haldusalasse ja nendest saavad õppeasutused, millega ühtlustatakse ka seniste munitsipaallasteaedade alla kolmeaastaste rühmad, mida hakatakse edaspidi nimetama hoiurühmadeks. Ühtlasi kaovad meie haridusruumist mõisted sõim ja sõimerühm. 

Ühtlustatud asutustes muutuvad ka nendes töötavatele inimestele sätestatud kvalifikatsiooninõuded. Kui lasteaial peab olema direktor, siis lastehoiu puhul seadus seda ametikohta ette ei näe. Lasteaiadirektori kvalifikatsiooninõudeks saab senise bakalaureusekraadi asemel magistrikraad. Õppealajuhataja nimetatakse ümber õppejuhiks, kusjuures õppejuhi ning õpetajate kvalifikatsiooninõuded jäävad samaks. 

Nii lasteaedades kui -hoidudes töötavad edaspidi õpetajad, abiõpetajad ja lapsehoidjad. Haridus- ja Teadusministeeriumi alushariduse valdkonna juht Maila Rajamets selgitab, et lastehoius võivad edaspidi töötada ka õpetaja ja abiõpetajad, aga ei pea. Lastehoiurühmas võivad töötada ka ainult lapsehoidjad, kellel peab aga olema lapsehoidjakutse. Lasteaiarühmas peab kindlasti töötama vähemalt üks täistööajaga õpetaja. Lapsehoidudes töötavatele lapsehoidjatele pole seni olnud kvalifikatsiooni- või kutsenõuet. Uue korra järgi peab rühmades, kus töötavad ainult lapsehoidjad, olema nendel lapsehoidja kutsetase 4, erivajadusega laste puhul kutsetase 5. Peale selle on vaja osata eesti keelt. 

Abiõpetajad on seaduse järgi seni olnud õpetajat abistavad töötajad ja neile ei ole kehtinud kvalifikatsiooninõudeid. Sügisest kehtima hakkavad nõuded näevad ette, et abiõpetajal on vähemalt keskharidus ja lapsehoidjakutse ning ta oskab eesti keelt vastavalt keeleseaduses ette nähtud tasemele. Või keskharidus ja pedagoogiline pädevus ning keeleoskus. Suurem osa praegu õpetajat abistavate töötajatena töötajatest Maila Rajametsa sõnul juba vastab sellele kvalifikatsioonile.

Uute kvalifikatsiooninõuete puhul on kehtestatud üleminekuajad. Abiõpetaja kvalifikatsiooninõudeid ei kohaldata 31. augustini 2029 nende suhtes, kes töötasid vastaval ametikohal enne 1. septembrit 2025. Need, kellel puudub keskharidus, saavad seda omandada 31. augustini 2029. Lapsehoidjatele ei kohaldata kvalifikatsiooninõuet 31. augustini 2028.

Kommentaarid

  1. Tiitlid ja “märkamine” -?

    Loost selgub, kui hästi me oskame välja mõelda (või muuta) igasuguseid tiitleid-nimetusi… Aga SISU-? Just täna “selgitas” kõrge ametnik, kuis alates 3-ndast eluaastast tuleb hakata märkama lapses toimuvaid muutusi. Paraku on palju tähtsam, et laps enne kooli läbiks erinevaid eakohaseid PROTSESSE (kasvõi räägitaks temaga!).

    Kuna ENNE KOOLI toimib nn lähima arengu tsoon, siis võivad konkreetsed tulemused ISE ilmneda alles paar aastat hiljem-! Selles eas ei õpetata last vaid ta pannakse looduspäraselt ARENEMA (vahetute PROTSESSIDE kaudu lapse ja ümbruse vahel).

    NB! Lapse areng on astmeline ja selles on KRIITILISED perioodid! Neid tuleks küll kõigil lasteaednikel-kodudel tunda…

    Peep Leppik

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Jalutuskäik pedagoogilises oaasis

Waldorfi kool on andnud ühiskonnale valikuvõimaluse. Eesti Waldorfi koolid on rohkem kui 30 aastaga tõestanud, et selle kooli lõpetanud noored…

8 minutit

Kolm uut nägu klassis: kuidas vahetusõpilased tõid kooli värskust ja elavdasid koostööd

Kui suve lõpus sai teatavaks, et Koeru Keskkooliga liitub korraga…

9 minutit

Õpetajad hakkavad oma loodud materjalide eest tasu saama

„Ministeerium on otsustanud koguda kokku ja rahastada olemasolevaid õpetajate loodud materjale,“ lausus haridus- ja teadusminister Kristina…

2 minutit
Õpetajate Leht