RAAMAT ⟩ Kunstiõpik, mis räägib lapse keeles ja toetab õpetajat igal sammul

2 minutit
374 vaatamist

Mis tunne on õpetada koolis kunsti ilma õpikuta? Paljude õpetajate jaoks ei ole see küsimus pelgalt teoreetiline. Juba kaks aastakümmet on klassi- ja kunstiõpetajad pidanud ise otsima ja looma õppematerjale. See on olnud loov, ent ajamahukas töö – ja ikka jääb õhku küsimus, kas sellest piisab, et õpilased saavutaksid kõik riikliku õppekava õpitulemused.

Nüüd on vastus lõpuks olemas. Sügisel 2025 ilmuvad uued kunstiõpikud I kooliastmele – kauaoodatud ja terviklik lahendus, mis toob klassiruumi inspiratsiooni ning õpetajale kergendust.

Õpik, mis kõnetab nii õpetajat kui ka last

Uus kunstiõpik on loodud rõõmu ja põhjalikkusega. See tugineb sadade kunstiteoste reproduktsioonidele, tuues klassiruumi klassikalise ja kaasaegse kunsti ning visuaalkultuuri näiteid. Iga teema juurde kuuluvad aruteluküsimused, mis suunavad last mõtestama, seoseid looma ja reflekteerima. Loovust toetavad praktilised ülesanded, mis annavad võimaluse katsetada ja teha iseseisvaid otsuseid – just nagu kunstis peabki.

Õpik arendab visuaalset kirjaoskust ja pakub lõimimisvõimalusi teiste õppeainetega. Ning mis peamine – kogu õppekava on kaetud.

Õpetaja töö lihtsamaks, mitte keerulisemaks

Tänapäeva õpetaja vajab usaldusväärset tuge. Uue õpikuga kaasneb õpetajaraamat metoodiliste juhiste ja lisamaterjalidega – soovitused, nipid ja kontekstid tunni hõlpsamaks planeerimiseks. Kui kool soetab õpikud tervele klassile, saab kaasa ka valmis töökava. Säästetud aja saab õpetaja kasutada õppe kohandamiseks erivajadustega õpilastele.

Õpilane, kes naudib kunstitundi

Aga mis kõige tähtsam – need õpikud kõnetavad õpilast. Eakohased jutukesed, lõbusad tegelased, põnevad loovülesanded ja liikumismängud toovad kunstitundi vaheldust, mängulisust ja tähendust. Iga ülesanne pakub lapsele midagi: õnnestumise kogemust, isiklikku seost, loomisrõõmu. Õpilane ei jää passiivseks kuulajaks ega juhendijärgijaks – ta on aktiivne osaleja, looja ja mõtestaja.

Kes on autorid?

Õpikute taga seisab kogenud autorite tiim: õpetajad, metoodikud ja kunstnikud, kellel on aastatepikkune kogemus kunstitundide juhendamises ja õppekavade arendamises. Sarja loomisel on osalenud ka kunstiõpetajad Eesti eri paigust, kelle abil on materjale testitud ja arendatud.

Tulekul – ja juba praegu soodushinnaga kättesaadav eelmüügis

Uued I kooliastme kunstiõpikud (kolm osa + õpetajaraamat) ilmuvad sügisel 2025. Eelmüük koolidele toimub 2025. aasta maist juunini. Eelmüügist ostes kehtib soodushind. Tellimine aadressil www.kunstitark.ee.

Kui soovid, et kunstitunnid oleksid tähendusrikkad, kaasavad ja nõuaksid vähem ettevalmistusaega – siis on uus kunstiõpik just see, mida oled oodanud.

Kommentaarid

Õpetajate Lehel on õigus avaldada teie kirjutatud kommentaar paberväljaandes. Kommentaari pikkus ei tohi ületada 3000 tähemärki. Õpetajate Lehe kodulehe kommentaarid on modereeritavad ja avaldatakse pärast toimetamist hiljemalt kommentaari saatmisele järgneva tööpäeva hommikuks. Lehel on õigus jätta saadetud kommentaar kodulehel avaldamata. Iga kommentaari edastaja arvuti IP-aadress, sessiooni identifikaator ja kommenteerimise aeg salvestatakse andmebaasis. Õpetajate Leht ei vastuta kommentaaride sisu eest!

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Saksamaa duaalõppe kogemus: kuidas siduda kutse- ja rakenduskõrgharidus?

Kuigi kutsehariduse õpe on praktiline ja nüüdisaegne, eelistavad põhikoolilõpetajad jätkuvalt pigem gümnaasiumi. Üheks…

2 minutit

Mida teha, kui sõidad teel loomale otsa?

Eesti teedel tuleb metsloomadega arvestada igal asulavälisel sõidul, kuid eriti kevadel ja sügisel, mil ulukid liiguvad rohkem ringi ja…

4 minutit

Kuivšampoon – kas tõeline päästja või lihtsalt ilutrikk?

Hommikul heliseb äratuskell, aga ärkamise asemel vajutab käsi kordusnupule. Järgmisel hetkel avastad, et oled maganud…

4 minutit
Õpetajate Leht