Tallinn viib 1. ja 4. klassides läbi seiret eestikeelsele õppele ülemineku toetamiseks

27. ja 28. mail viib Tallinn läbi seire 1. ja 4. klassi muukeelsete õpilaste seas nii üleminekukoolides kui ka eestikeelsetes õppeasutustes. Selle testimise eesmärk on selgitada välja, millistes valdkondades vajavad õpilased ja õpetajad täiendavat tuge, et eestikeelsele õppele üleminek kulgeks sujuvalt ja lapsekeskelt.

Tallinna abilinnapea Aleksei Jašin ütles: „Eestikeelsele haridusele ülemineku juures on kõige olulisem teada, kuidas õpilastel ja õppeasutustel tegelikult läheb. Tallinna eesmärk on tuvastada mis on ülemineku väljakutsed ning millised koolid ja õpilased vajavad kõige rohkem tuge. Seire tulemusel linn omandab teadmist, kuidas suunata ülemineku toetusmeetmeid ja täiendavaid ressursse, et reform kulgeks võimalikult hästi laste vaatevinklist.“ 
Ta rõhutas, et Tallinna linn võtab sellega koolipidajana rohkem vastutust eestikeelsele haridusele ülemineku õnnestumiseks. „Soovime pakkuda võimalikult palju üleminekuinfot ka riigile, et Haridus- ja Teadusministeerium saaks planeerida paremini haridusasutuste ja omavalitsuste toetamist. Senine Tallinna vastandumine riigile haridusvaldkonna küsimustes ei toonud lastele kunagi kasu,lisas Jašin.

Tallinna Humanitaargümnaasiumi direktori Annelii Juhkama hinnangul aitab tasemetööde tagasiside mõista, kuidas toetada nii õpetajaid kui ka õpilasi eestikeelsele õppele üleminekul. „Üleminek eestikeelsele õppele on suur muutus kogu kooliperele – nii õpetajatele kui ka kõige väiksematele õppijatele. Seire tagasiside on üks võimalus märgata edusamme ja ka neid kohti, kus igapäevane õppetöö vajab kohandamist. Just selline teadlikkus aitab meil kujundada keskkonda, kus iga laps saab end keeleliselt kindlalt tunda ja õpetaja keskenduda sisulisele tööle,“ ütles Juhkma.

Tallinna üleminekukoolides õpivad 1. ja 4. klassi õpilased alates eelmisest sügisest eestikeelsel õppekeelel. Seire metoodika on välja töötatud Tallinna Haridusameti eestvedamisel koostöös eri koolide õpetajatega. Senini on puudunud ühtsed tööriistad, millega ülemineku tulemuslikkust objektiivselt seirata. Nüüd võimaldab testide analüüs hinnata, millisele tasemele on lapsed jõudnud ja millised teemavaldkonnad vajavad edaspidi suuremat tähelepanu. Tallinn kavatseb jätkata seirega ka järgmisel õppeaastal, et saada selgem pilt õpilaste arengust.

Lisaks 19 üleminekukoolile on testimisega otsustanud liituda üheksa eesti õppekeelega kooli. Neis kasutatakse teste muu emakeelega, sealhulgas uussisserändajatest õpilaste edenemise analüüsimiseks.

Testimise üldistatud tulemusi analüüsitakse Tallinna Haridusametis juuni keskpaigaks.

Kommentaarid

Õpetajate Lehel on õigus avaldada teie kirjutatud kommentaar paberväljaandes. Kommentaari pikkus ei tohi ületada 3000 tähemärki. Õpetajate Lehe kodulehe kommentaarid on modereeritavad ja avaldatakse pärast toimetamist hiljemalt kommentaari saatmisele järgneva tööpäeva hommikuks. Lehel on õigus jätta saadetud kommentaar kodulehel avaldamata. Iga kommentaari edastaja arvuti IP-aadress, sessiooni identifikaator ja kommenteerimise aeg salvestatakse andmebaasis. Õpetajate Leht ei vastuta kommentaaride sisu eest!

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Eesti võistkond saavutas matemaatikavõistlusel Balti Tee teise koha

Eesti võistkond kordas Riias peetud rahvusvahelisel matemaatikavõistlusel Balti Tee mullust saavutust, tulles 11 maa…

2 minutit

Põhikoolilõpetajatele luuakse uus õpitee – ettevalmistav õpe

Haridus- ja Teadusministeerium saatis kooskõlastusringile määruse eelnõu, millega luuakse raamid ettevalmistava õppe korraldamiseks ning…

2 minutit

Selgusid Põlvepikuraamatu konkursi võitjad

Esmaspäeval, 17. novembril kuulutati Eesti Lastekirjanduse Keskuses välja Põlvepikuraamatu konkursi võitjad. Kirjastuse Päike ja Pilv, Eesti Lastekirjanduse Keskuse…

1 minut
Õpetajate Leht