„YFU Eesti kaudu välismaale õppima läinud noored on tagasi Eestisse tulles muutunud: nad on tolerantsemad ja avatumad ning mõistavad paremini Eestis elavate teiste rahvuste eripärasid,“ räägib Renate Eensalu YFU Eestist.
Eensalu sõnul jaguneb 65–70 Eestist võõrsile läinud vahetusõpilast viimastel aastatel järgnevalt: 15 õpilast USA-sse, 10 Jaapanisse ja mujale Aasiasse (Tai, Lõuna-Korea, ka Hiina) ning 20 õpilast Ladina-Ameerika riikidesse (nt Paraguaysse, Ecuadori, Mehhikosse, Tšiilisse ja Brasiiliasse).
„Ülejäänud vahetusõpilased jagunevad Euroopa riikide vahel, millest populaarseimad on Prantsusmaa ja Hispaania, aga ka Skandinaavia,“ räägib ta.„Saksamaa populaarsus on viimastel aastatel väga palju kõikunud. YFU partnereid on üle maailma juba 45 riigis ja valikuvõimalusi vahetusõpilasele jagub.“
Eestisse tuleb igal aastal Eestisse ligi 40 noort, kes hakkavad siin õppima ja peredes elama. „Kõige rohkem tullakse Saksamaalt, Jaapanist, Argentinast, Austraaliast ja Itaaliast.“
Kuidas vahetusaasta õpilaste arengule mõjub, kas ja kuidas mõjutab see kogemus nende iseseisvust, maailmapilti ja õpitulemusi?
YFU pakub noorele enamat kui põnevat kultuurikogemust ja keeleõppevõimalust välismaal. Vahetusaasta avab inimest ja pakub talle võimaluse näha maailma teise nurga alt, kui ta seda seni on teinud. YFU Eesti kaudu välismaale õppima läinud noored on tagasi Eestisse tulles muutunud –nad on tolerantsemad ja avatumad ning mõistavad paremini Eestis elavate teiste rahvuste eripära. Aastane kogemus teises kultuurikeskkonnas annab oskused, teadmised ja hoiakud, millest on hiljem kasu karjääri planeerimisel ning ühiskonna heaolu toetavate valikute tegemisel. Õpilasvahetuses osalemine toetab kõigi aine- ja valdkonnaüleste teadmiste, oskuste ning hoiakute arengut.
Kuidas saavad Eesti koolid ja õpetajad toetada või kaasa lüüa YFU vahetusprogrammides, näiteks õpilaste teavitamisel või vahetusõpilaste vastuvõtmisel?
Eesti õpetajad on täheldanud muutusi klassikollektiivides, kus vahetusõpilane viibib. YFU-ga välismaalt Eestisse aastaks ajaks õppima tulevad noored aitavad rikastada ka nende õpilaste koolielu, kes ise vahetusaastal ei osale – tuues oma kultuuri ja selle kaudu põneva õppimisvõimaluse tundi kaasa. Loodetavasti jätkub meie õpetajatel nutikust seda ära kasutada.
Millised on olnud suurimad muutused noorte huvis rahvusvaheliste õpikogemuste vastu viimastel aastatel?
Viimastel aastatel on noorte huvi rahvusvaheliste õpikogemuste vastu püsinud pigem kõrge. Eriti tähtsat rolli mängivad seejuures YFU tuntus, usaldusväärsus ja aktiivsus. Positiivne on näha, et üha enam noori mõistab vahetusaasta väärtust isikliku arengu ja maailmapildi avardamise seisukohalt ning soovib sellest võimalusest osa saada.
Mida peaksid lapsevanemad ja õpetajad teadma, kui noor kaalub vahetusaastat? Milleks on vaja valmistuda?
Vahetusaasta on suur samm, mis nõuab iseseisvust, avatust ja valmisolekut kohaneda uue kultuurikeskkonnaga. Oluline on, et nii lapsevanemad kui ka õpetajad mõistaksid selle kogemuse väärtust ja oleksid noorele toeks kogu protsessi vältel. YFU eristub oma läbimõeldud tugisüsteemiga: pakume nii õpilastele, vanematele kui ka koolidele tuge nii enne vahetusaastat, selle jooksul kui ka pärast seda. Valmistame kõiki põhjalikult ette ja oleme igal sammul olemas, et tagada turvaline ja rikastav kogemus.
Täpsemalt saab vahetusõpilaste kohta lugeda www.yfu.ee.

Loe ka
Lisa kommentaar