
Tripodis oleme aastaid uurinud töötajate heaolu eri organisatsioonides, ettevõtetes ja avaliku sektori asutustes. Meie lähenemise alus on alati olnud põhimõte, et rahulolevad ja motiveeritud töötajad panustavad oma organisatsiooni arengusse ja sujuvasse toimimisse rohkem. Seetõttu peame oluliseks küsida arenguplaanide koostamisel töötajate arvamust ja sellega arvestada.
Meie kogemus on seni keskendunud pigem klassikalistele ettevõtetele ja suurematele avaliku sektori organisatsioonidele, kus käsitletavad teemad ja fookused kipuvad korduma ning variatiivsus on pigem väike. Haridusasutused seevastu on oma ülesehituselt ja töökorralduselt märksa eripärasemad, mistõttu ei ole olnud kerge õigeid teemasid ja küsimusi sõnastada. Samas peame haridusasutuste töötajate, eelkõige õpetajate heaolu väga oluliseks ning leiame, et see väärib senisest suuremat tähelepanu.
Õpetajate, tugispetsialistide ja koolijuhtide heaolu ei ole ainult töötajate rahulolu küsimus, sellel on ka laiem, ühiskondlikum mõju. Haridusasutuste töötajate heaolu on otseselt seotud sellega, kuidas tunnevad end õpilased – kuivõrd turvaline, toetav ja motiveeriv on koolikeskkond. Lisaks aitab heaolu hoidmine tõsta nii õpetajate kui ka haridusasutuste tugispetsialistide ametite mainet ja atraktiivsust. Et töötajate heaolu toetada, on aga vaja kõigepealt asjakohase metoodika abil välja selgitada nende vajadused ja ootused.
Haridusasutuste väljakutsete ja eripärade paremaks mõistmiseks kutsusime kokku üldharidus-, kutseharidus- ja kõrgkoolide esindajatest koosneva fookusgrupi. Arutelust saadud sisend aitas meil töötada välja metoodika, mis sobib paremini haridusvaldkonna vajadustega. Praeguseks on metoodika valmis ning usume, et see võimaldab haridusasutustel oma inimeste heaolu andmepõhiselt ja sihipäraselt juhtida.
Nüüd, kui metoodika on haridusvaldkonna ekspertide abiga põhjalikult läbi mõeldud ja täiustatud, soovime 2026. aastal kaasata heaolu-uuringusse võimalikult palju koole ja haridusasutusi. Tahame algatada süsteemse ja andmepõhise heaolu parandamise protsessi, mis toetab nii haridustöötajaid kui laiemalt ka kogu haridussüsteemi. Usume, et haridusasutuste töötajate heaolu edendamine aitab kujundada positiivseid muutusi kogu ühiskonnas.
Lisa kommentaar