Õpetajate Leht 19. augustil

3 minutit
47 vaatamist

Esimene suvi, kus polnud kuklas tiksumas ühtegi tähtaega. Kuidas õpetajad sel suvel puhkasid?

Ehkki kooli alguseni on veel kaks nädalat, seavad õpetajad end tasapisi juba töölainele. Et naasmine puhkerežiimilt oleks sujuv, sätib osa aineühendusi oma suvekoolid igal aastal just augustikuusse. „Suvekool on nii suve lõpetamiseks kui ka koolitööle häälestamiseks,“ lausub Kullamaa-Risti Keskkooli klassiõpetaja Riina Leidsalu.

Musta luige stsenaarium

Uuest õppeaastast alustatakse end selleks registreerinud Eesti koolides TI-hüppe tugiprogrammidega. Et tehisaru ei hakkaks haridussüsteemi õõnestama, vaid hoopis täiustama, on vaja õpilaste ja õpetajate koostööd. Õpetajate Leht vestles sel teemal TI-õppe tegevjuhi Ivo Visaku ja tugiprogrammi juhi Piret Oppi ning Paide Gümnaasiumi abituriendi Karola Lee Aasaveltiga.

TI-hype: hüpata saab ka alla

Helilooja ja kriitik Gregor Kulla leiab, et enne TI-hüppesse asumist võiks arendada välja haridussüsteemi, kuhu TI on juba sisenenud, et noortel oleks olemas teadmised, mis kaitseks nende mõttevabadust, andmeid ja õigusi. „Informaatika ainekava on 15 aastat vana,“ osutab ta.

Rahulikku meelt, eriti nüüd

Nädalakommentaari kirjutab sel korral Õpetajate Lehe uus peatoimetaja Kristi Helme, kes annab muu hulgas teada, mida on tulevikus leheveergudelt oodata. Plaanis on tuua õpetajateni inimlikud lood õpetajatest, samuti senisest enam lahata kõrg- ja kutsehariduse ning huvihariduse teemasid. Ning mõistagi kajastada kõike päevakajalist.

Uus alusharidusseadus toob lasteaedadesse uue ametikoha

„Viimastel aastatel lasteaias nii õppejuhi kui ka eripedagoogina töötades olen lisaks täitnud ka tugiteenuste koordineerija rolli. Tööd tehes olen aru saanud, kui halvasti on see valdkond läbi mõeldud ja kirjeldatud. Selles vallas valitsev segadus ja määramatus ajendaski mind magistriõpingute ajal teemat süvitsi uurima,“ kirjutab Teele-Triin Klimov.

Millest lähtuvad lasteaiaõpetajad puhkeaja korraldamisel?

Seaduse järgi peab üle kolmeaastastele lastele lasteaias võimaldama vähemalt ühe tunni puhkeaega, pakkudes neile võimalust valida une ja vaikse tegevuse vahel. Endiselt aga on lasteaedu, kus kõik lapsed peavad puhkeajal magama. Kas kogu vastutus puhkeaja korraldamise eest lasubki üksnes lasteaia ja õpetajate õlul või tuleks probleemi näha laiemalt? Tartu Ülikooli koolieelse lasteasutuse õppekava vilistlased uurisid antud teemat.

Tartus alustas tööd uus TERA gümnaasium

Tartu Erakool (TERA) alustab juba 2017. aastast kooliaastat augustikuus. 2007. aastal saja õpilasega alustanud kool on laienenud mitmesse majja. Just täna alustabki TERA gümnaasium tööd, kümnendas klassis hakkab õppima 60 noort. „Kolme aastaga võiksime kasvada 180 õpilasega kooliks,“ lausub gümnaasiumi juht Karmo Kurvits. Paljud põhikoolilõpetajad ei taha enam õppida suure kooli suures õpperühmas ja huvi uue kooli vastu oli suur.

Kas meil jagub ikka piisavalt pädevust ettevõtluspädevuse õpetamiseks?

Ehkki ettevõtlusõppe teemad, sealhulgas rahatarkus on alus- ja üldhariduse õppekavades, ei ole õpetajate õppes ettevõtluspädevuse õpetamiseks just palju muutusi toimunud.  

TÜ haridusteaduste instituudi nooremlektor ja õpetaja Külli Hiiemäe-Metsar uuris hiljuti üliõpilastelt, kes on vabaainena valinud ettevõtlikkuse ja ettevõtluspädevuse õpetajatöös, millised on nende arvamused ettevõtlusõppe, sealhulgas rahatarkuse õpetamisest, ja püüdis mõista, kas nad tunnevad endas soovi ja võimekust ettevõtluskirjaoskust lasteaeda või kooli õpetama minna.

Minu teekond majandus- ja ettevõtlusõpetajaks

Põlva Gümnaasiumi ja Võru Gümnaasiumi õpetaja, Eesti parima õpilasfirma 2025 juhendaja Kaia Tamm annab ülevaate, kuidas ja kust on ta saanud teadmisi ettevõtluse ja majanduse õpetamiseks gümnasistidele.

Kirjutamise kiituseks

Haridussotsioloog Voldemar Tomusk leiab, et tehnoloogiasse tuleks suhtuda skeptiliselt ning kuigi tehnoloogia ja lobarobotid justkui vähendavad kirjutamise vaeva, on see mulje petlik. „Lobaroboti kasutamine kirjutamisel loob harjumust mitte mõelda,“ leiab ta.

Kommentaarid

Õpetajate Lehel on õigus avaldada teie kirjutatud kommentaar paberväljaandes. Kommentaari pikkus ei tohi ületada 3000 tähemärki. Õpetajate Lehe kodulehe kommentaarid on modereeritavad ja avaldatakse pärast toimetamist hiljemalt kommentaari saatmisele järgneva tööpäeva hommikuks. Lehel on õigus jätta saadetud kommentaar kodulehel avaldamata. Iga kommentaari edastaja arvuti IP-aadress, sessiooni identifikaator ja kommenteerimise aeg salvestatakse andmebaasis. Õpetajate Leht ei vastuta kommentaaride sisu eest!

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Hea Õpetajate Lehe lugeja!

Meie veeb läbis äsja põhjaliku uuenduse, mille käigus see muutus senisest märksa tänapäevasemaks ja kasutajasõbralikumaks. Seoses põhjalike uuendustega võib juulikuus esineda…

1 minut

Riigikontrolli audit: HEV-õpilastele vajalik tugi kutsehariduses jätab soovida 

Riigikontrolli värske audit paljastas tõsised puudujäägid hariduslike erivajadustega (HEV) noorte toetamisel kutsehariduses. Enamikus…

17 minutit

„Aga matemaatikatund on siin hoopis põnevam!“

Lõppeval õppeaastal läbis üle pooleteise tuhande põhikooli- ja gümnaasiumiõpilase mingi osa õppekavast kutseõppeasutuses.

EHIS-e andmeil teevad kutsekoolid koostööd…

8 minutit
Õpetajate Leht