Millest kirjutab 20. septembri Õpetajate Leht?

Riigieksamite tulemused

Värskes Õpetajate Lehes analüüsivad ja kommenteerivad sel nädalal avalikustatud riigieksamite tulemusi ajakirjanikud Sirje Pärismaa ja Raivo Juurak, kes ennustab, et pärast põhikooli ja gümnaasiumi ulatuslikku lahutamist tekivad meil kindlasti ka põhikoolide pingeread, sest lapsevanem tahab ju teada, missugusesse põhikooli tasub laps panna.

Paljuteadja või mõistja?

Hugo Treffneri gümnaasiumi õpetaja Toomas Jürgenstein kirjutab Õpetajate Lehes, et kolme kindla riigieksami kehtestamisega rikuti õppeainetevahelist solidaarsust ning kehtestati vähemalt kaudselt prioriteetsed ja vähem prioriteetsed õppeained. Haridusministril pole mõtet rääkida õpilase huvist lähtuvatest valikutest, kui õpilase edasine käekäik sõltub eelkõige kolmest riigieksamist. Endale huvitavaid õppeaineid valib õpilane alles siis, kui ta on eksamiainetes oma seljataguse kindlustanud.

Murelapseks õpikute hind

„Koolijuhtide arvates on õppekirjanduse hinda paisutanud värvi- ja pildirikkus ületanud mõistlikkuse piiri,” kirjutab Õpetajate Lehes Tartu Kesklinna kooli hoolekogu esimees Kalle Kulbok. „Olukorra lahendamiseks on vaja kas suurendada oluliselt õppevahenditele eraldatud raha või kehtestada tõhus riiklik järelevalve õppekirjanduse kirjastamise üle.”

Õpetajate Leht