Õpetajate Leht 19. septembril
Kas hariduse eduloo tühistamine?
Eesti Alushariduse Juhtide Ühenduse juhatuse esimehe Heda Kala sõnul on alushariduse kvaliteedi pärast põhjust muret tunda. Juba praegu ei pruugi rühmas olla ühtki lasteaiaõpetaja ettevalmistusega õpetajat. kes on pädev analüüsima lapse individuaalset arengut ja oskab teda toetada.
Kirjandustänava festivalil arutleti eesti kirjanduse õpetamise teemal
Kadriorus toimunud VII kirjandustänava festivalil arutlesid kirjandusõpetajad Anu Kušvid ja Tiina Veismann, millisest eesti kirjandusest räägivad tänapäeva kooliõpikud, mis on hästi ja mis võiks olla parem. Vestlust juhtis kirjandusteadlane Toomas Haug.
Kuidas õpetajana oma vaimset tervist hoida?
Ületöötamine ja läbipõlemine on õpetajatöös sagedased ohud ning on tähtis teada, kuidas neid ennetada. Oma mõtteid vaimse tervise hoidmisest jagab õpetaja Helena Elgindy.
Õpetajate meediapädevus ja selle uurimine
Uues õppekavas on läbiv teema „Teabekeskkond ja meediakasutus“. Kuivõrd pädevad oleme meediat kasutades aga ise või kas meie teadmised lubavad seejuures õpilasi harida, pole kuigivõrd uuritud.
Õpetamine, täiendkoolitus ja teadus käsikäes
Õppekavu analüüsides selgub, et põhikooli ja gümnaasiumi õppekavad seavad meediapädevuse arendamise seisukohast suuresti ühesuguse eesmärgi, seda nii läbiva teema kirjelduses kui ka keele ja kirjanduse ainekavades. Kui meediapädevuse arendamiseks on gümnaasiumi õppekavas antud kohustusliku kursuse kaudu siiski otsene sisend, siis põhikoolis on see läbiva teema tõttu jäetud valikainete, õppekava toetavate tegevuste ja ürituste hulka.
Teadushuviharidus
Teadushuvihariduse erilehes vahendame infot ja uudiseid valdkonna tegemistest alanud õppeaastal.
