Õpetajate Leht 10. oktoobril

Kuidas ülikool meid tähenduslikumalt õpetama õpetas?

Eelmisel õppeaastal võitis Tartu Annelinna Gümnaasiumi Õpetajate Lehe tellimise loosimisel võimaluse osaleda kogu kooliperega TÜ haridusteaduste instituudi viiekuulisel koolitusel „Tähenduslik õpetamine“. Direktor Hiie Asser ja õpetajad Katre Maidla ning Ellen Strohmann kirjutavad, mida nad haridusteadlastega koos õppisid ja millist kasu said.

Õpetajad – kooliarenduse eestvedajad

Uuringud on näidanud, et kooli tasandil ellu kutsutud ning rakendatud muutused rakenduvad suurema tõenäosusega ning on jätkusuutlikumad, kui neid veavad õpetajad. Senimaani on Eestis õpetajaid laiemasse kooliarendusse siiski tagasihoidlikult kaasatud, sest koolijuhid kahtlevad õpetajate juhiomadustes. Nii ei jagatagi vastutust või tehakse seda ülalt alla. Kuidas saaks aga õpetajate rolli suurendada? Tallinn Ülikooli haridusteaduste instituudi nooremteadur Piret Oppi tutvustab oma doktoritöö tulemusi.

Esimene kuu klassi ees. Koolis töötamine nõuab pühendumist ja pingutust, aga ka oskust ennast hoida

Õpetajate Leht uuris, kuidas on läinud neil, kes tänavu septembris esmakordselt õpetajana tööd alustasid. Mis on aidanud kooliellu sisse elada, mis on olnud oodatust teisiti ja mis on kujunenud igapäevase töö juures keeruliseks?

Sõltlane või diiler klassiruumis – kas paheline alternatiiv või elu loomulik osa?

On selge, et 14‒18-aastaseid uimastite tarvitajaid ja narkodiilereid kohtame õpetajatena enam, kui tahaksime või taipame. Kuid hirmutav, uskumatu või tundmatu on võimalik teha endale tuttavaks ja seeläbi saab ehk mõnda nendest lastest aidata.

Uus! Juristi veerg. Õpetajate küsimustele vastab Eesti Haridustöötajate Liidu jurist Külli Kröönström. Esimene teema on „Kuidas on kontakttundide arv seadustega reguleeritud?“.

Kristina Mägi: „Kogesime Ukrainas palju hoolivust, südamlikkust ja soojust“

2. juunil avati Ukrainas Ovrutši linnas lasteaed, mille ehitamist rahastas Eesti riik. Uuel lasteaial on Eestis ka mentor, Kohila Sipsiku Lasteaed, kust kuueliikmeline delegatsioon käis Ukrainas kolleegidel külas. Milline on olukord Ukraina lasteaedades ja kuidas seal töö korraldatud on?

Foorum– kaasarääkimisteater

Foorumteatri jätkusuutlikkus ja aktuaalsus näitab, et see polnud moeröögatus, mida VAT Teater 1990-ndate lõpus katsetama asus, vaid tegemist on suurepärase meetodiga, mille abil uurida ka praeguste noorte probleeme ning luua mänguline, kuid samas turvaline keskkond ühiseks arutluseks.

Õpetajate Leht