Õpetajate Leht 9. jaanuaril
Mida õpetaja sooviks kuldkalalt uueks aastaks?
Õpetajad paljastavad, mida nad sooviksid alanud, 2024. aastaks kuldkalakeselt, kui nad selle kinni püüaksid.
Kuidas seletada ennastjuhtivat õppijat
Haridusteadlane Ene-Silvia Sarv toob välja mõnevõrra üllatava asjaolu – ennastjuhtivus areneb õpilasel kõige paremini koostööpõhises õppes, mitte üksinda ja omaette õppides. Ennastjuhtivust arendab ka eluliste probleemide lahendamine. Ujuma õppimiseks tuleb vette minna, märgib Ene-Silvia Sarv.
Kõrvalpilk
Ajaloolase David Vseviovi arvates ei ole olemas ühte, kõikidele sobivat universaalset kooli. Oluline on mitmekesisus, et iga laps leiaks endale sobivaima. Enda haridusteel peab ta koolis omandatust hoopis olulisemaks kodus loetud raamatuid, kuulatud raadiosaateid ning vestlusi vanematega. Hea õpetaja on David Vseviovi arvates inimene, kellega on nauditav ühes ruumis olla.
2024. aasta olulised haridussündmused
Juba üheksandat korda kogus Õpetajate Leht aasta hariduskalendrisse valdkonna tähtsamad muudatused, sündmused, uuendused.
Seitse kuud lasteaiaõpetajana Ameerika Ühendriikides
Eesti alushariduse heast tasemest ja selle hoidmise vajalikkusest on palju räägitud. Kõige paremini oskavad olukorda meil ja mujal võrrelda need, kes on ise teises riigis töötanud. Rakvere Kungla lasteaia õppealajuhataja Terje Makarova räägib oma töökogemusest Minnesota osariigis Hutchinsoni linna põhikooli juurde kuuluvas lasteaias.
Õpetaja päevik: Kärt Vainura
Selle aasta esimeses „Õpetaja päevikus“ saame tuttavaks Raasiku Kooli klassiõpetaja ja matemaatikaõpetaja Kärt Vainuraga. Mida ta õpetajatöös väärtustab, mida haridusmaailmas muudaks ja milliseid mõtteid tekitab temas õpetajate streik?
