Õpetajate Leht 16. jaanuaril

Kas igal õpetajal on õigus streikida?

22. jaanuaril algava õpetajate streigi eel selgitab Eesti Haridustöötajate Liidu jurist Külli Kröönström, kas ja kellel on õigus streigis osaleda ning millised on streigi vormid.

Mida arvavad õpetajad lähenevast streigist?

Õpetajate Leht uuris, kuidas õpetajad streiki suhtuvad ja mida nad tahavad streigiga saavutada.

Haridussektoris suureneb digiväsimus

Eesti haridussektoris on PISA tulemuste valguses esile kerkinud mure digitaalse kirjaoskuse pärast. Uuring näitab, et digiseadmeid kasutatakse meelelahutuseks, aga ei rakendata piisavalt hariduses. Eesti on kaotanud oma liidripositsiooni teiste riikide seas. Kus on koolides digitehnoloogia kasutamisel pudelikael ja kasutamata potentsiaal?

Mida PISA test veel ütles ja ütlemata jättis?

Viimase kümne aasta taandareng õpilaste loodusteaduslikes teadmistes ja ka mujal PISA mõõdikutes annab põhjust küsida, kas ja kuivõrd on need teooriad, mille raames meie koolielu edeneb, ikkagi sõnaselgelt tõenduspõhised ja kui palju on nende taga hoopis kellegi maailmavaatelist soovmõtlemist, mille ühisosa päriseluga on kohati üpris küsitav. PISA tulemusi ei maksa lihtsalt vaiba alla lükata või naeruvääristada, isegi kui need räägivad millestki, mida kuulda ei tahaks.

Kui tervet üleminekut ei suuda …

Tartu Annelinna Gümnaasiumis on enamik klasse eestikeelsel õppel. Direktor Hiie Asser ja õpetaja Merje Kaaret arutavad, mida võiksid teised vene koolid eesti keelele üleminekul silmas pidada. Artiklile on lisatud videod vene ja ukraina laste eesti keele tunnist. Huvitav on ka video ukraina laste vestlusest vahetunni ajal.

Kaasava hariduse rakendamine Eesti lasteaedades – võimalused ja väljakutsed

Kogu maailma hariduskorraldus liigub kaasava hariduse suunas, mis tähendab iga lapse õigust haridusele ja haridusasutuse kohustust kohandada õppimist ja õpetamist vastavalt laste vajadustele ning seeläbi ennetada sotsiaalset tõrjutust.Tartu Ülikooli haridusteaduste instituudi nooremlektor Pille Nelis tutvustab uuringut, kus selgitati välja, kuidas mõistetakse kaasava hariduse olemust Eesti lasteaedades ja millega lasteaias arvestatakse kõigi laste kaasamisel.

Ajakohastatud riiklikud õppekavad

Eesti üldhariduskoolides on sel õppeaastal erilises fookuses töö kooli õppekavaga, kuivõrd nüüd juba pea aasta tagasi hakkasid kehtima ajakohastatud riiklikud õppekavad. Seekordses lehes selgitavad ainevaldkondade töörühmad oma valdkonnas tehtud tööd ning kirjeldavad olulisi muudatusi.

Õpetajate Leht