Õpetajate Leht 12. märtsil
Eesti logopeedia sada aastat
Eesti logopeedia alguseks loetakse aastat 1923, mil ajakirjas Eesti Arst ilmus esimene kogelemise põhjusi analüüsiv artikkel ning Tartu Ülikooli närvikliinikus alustati patsientide logopeedilise raviga. Millised on märgilised aastad logopeedia ajaloos ning kuidas logopeedi töö sajandi jooksul muutunud on?
Üks õpetaja, seitse kooli ja viis õppeainet
Haljala ja Võnnu kooli õpetaja Silvester Jürjo on õpetanud seitsmes koolis ja viit õppeainet. Koolide vahet sõites on ta läbinud üle 3000 kilomeetri kuus.
Üks õpetaja kaks kooli
Orisaare ja Muhu kooli ajalooõpetaja Ivo Maripuu kirjutab, et kahes koolis õpetamine teeb õpetaja elu vaheldusrikkamaks ja huvitavamaks.
Üks õpetaja, neli õppeainet
Tabivere kooli õpetaja Maarika Vällik toob välja eeliseid, mida annab õpetajale samas klassis mitme õppeaine õpetamine.
Kuidas oma töönädal 35 tunni sisse suruda
Haljala ja Võnnu kooli õpetaja Silvester Jürjo selgitab, kuidas ta oma tööaega kokku hoiab. Tal on selleks 11 nippi.
Füüsikaõpetajad käisid Soome sepa juures
Mitukümmend füüsikaõpetajat käis koolivaheajal Soomes tutvumas Olkiluoto tuumaelektrijaamaga. Kuigi reaktor jäi õpetajail käega katsumata, sest on peidetud paksu terasest ja betoonist ümbrise sisse, on tuumaenergia teema käsitlemine ekskursioonil käinute jaoks edaspidi loodetavasti tuumakam ja värvikam. Hugo Treffneri Gümnaasiumi füüsikaõpetaja Jaan Paaveri meeleolukast reisikirjast saab ülevaate, mida meie õpetajad Soome reisil kogesid ja õppisid.
Kõrvalpilk
Ajakirjanik Romi Hasa läks kooli suure entusiasmiga ning sai esimesed aastad ainult viisi. Enda sõnul oli ta isegi ehk liiga innukas. Lahendas kodus igavusest töövihikus olevaid ülesandeid ette ning tõstis kogu aeg tunnis kätt. Ükskord ütles õpetaja lausa, et Romi, me teame küll, et sina tead, aga tahame teada, kas ka teised teavad. Romi Hasa soovib, et lapsevanemad näeksid ja hindaksid õpetaja tööd.
