Õpetajate Leht 18. juunil

Hariduse teemad on saanud tänavu ühiskonnas palju tähelepanu, ees on tormine sügis  

Õpetajate Leht toob välja olulised otsused ja sündmused, mis lähiajal meie koolielu ja õpetajate tööd mõjutavad.

Pilt haridusest kui teadusest: „A mis me taustaks paneme?“

Tallinna Ülikooli vanemteadur ja Tartu Ülikooli haridusteooria kaasprofessor Rain Mikser leiab, et õpetajad ja haridusteadlased ei pea vaatama ühegi teise teadusala entusiastidele suhu kuulamaks, kuidas asjad tegelikult peavad olema.

Õhus on äikest

Matemaatikaõpetaja Allar Veelmaa küsib, kas on üldse analüüsitud, kuidas on võimalik uuel õppeaastal põhikooli lõpuklassis õpet mõistlikul viisil korraldada? „Kohe lõpeb see õppeaasta, vahel on kosutav suvi ja siis … hakkame nuputama, kuidas kõige sellega, mis targad inimesed on välja mõelnud, ometigi toime tulla.“

Sujuv üleminek lasteaiast kooli Saue valla näitel

Saue vald selgitas miniuuringus välja, kuidas lastevanemad, lasteaia- ja klassiõpetajad ning haridusasutuste juhid mõtestavad koolivalmidust ja sujuvat üleminekut lasteaiast kooli. Uuringu tulemusena seati eesmärgiks koolivalmiduskaardi ühtlustamine ning lasteaedade ja koolide tihedam koostöö.

Lasteaiaõpetajast saab kooliõpetaja

Jelena Rootamm-Valter vestleb Ida-Virumaa lasteaiaõpetajatega, kes õpetavad nüüd koolis neidsamu lapsi, keda nad õpetasid varem lasteaias. Nad läksid oma lastega kooli kaasa.

Kui esimeses klassis on pooled õpilased vene kodukeelega

Maire Kebbinau räägib, kuidas ta on õpetanud Avatud Kooli esimest klassi, kus on üheksa eesti ja üheksa vene kodukeelega õpilast. Lisatud on video Kebbinau eesti keele tunnist ja temaga tehtud intervjuust.

Rahastamisest ei saa üle ega ümber

Arenguseire Keskuse juhataja Tea Danilov selgitab Eesti olukorda, kus haridustulemused rahvusvahelises võrdluses on head, aga majanduse ja tervise näitajad märksa kehvemad.

Kõrvalpilk

„Meil on loomulik soov inimesi aidata. See on karjakäitumise loomulik alus. Meile pakub väga suurt naudingut, kui keegi teine meid sügab, aga sellest veel suuremat naudingut pakub see, kui saame ise teist sügada. Õpetamine iseenesest on ju ka aitamine ja nähes, et keegi ei saa millegagi hakkama, on meil väga suur kiusatus minna ja teha see asi tema eest ära,“ räägib bioloog ja loodusfotograaf Urmas Tartes, kelle sõnul laseb hea õpetaja õpilasel ise pusida.

Õppereis riiki, kus õpetaja suvepuhkus kestab 22 päeva

Eha Jakobson kirjutab Tartumaa koolijuhtides külaskäigust Portugali kolme kooli, kus selgub, et Portugalis ei saa kool ise endale õpetajaid valida – riik määrab õpetajad koolidesse. Seal on küll kümme palgaastet, kuid kõrgemad astmed jäävad n-ö teoreetilisteks. Suvepuhkus on seal lühike ning koolitused toimuvad rangelt ainult nädalavahetustel.

Venekeelse kooli õpetajad eestikeelses koolis enesekindlust ja uusi ideid kogumas

Maikuu jooksul käisid Tartu Raatuse Koolis töövarjudeks Tartu Puškini Kooli õpetajad: klassiõpetajad Jekaterina Luptova ja Olga Lanevskaja, matemaatikaõpetaja Niina Gontšarova ning vene keele ja kirjanduse õpetaja Marika Rääbis. Õpetajad osalesid 15 tunnis töövarjudena ning said keelepraktikat, suheldes õpilaste ja õpetajatega.

Haridusinnovatsioon vajab enam teaduspõhisust

Tartu Ülikoolis alustas aasta alguses tööd haridusinnovatsiooni töörühm, mis koondab haridus- ja majandusteadlasi, magistritudengeid ja koolijuhte. Töörühma juht, haridusinnovatsiooni professor Margus Pedaste rääkis esimestest sammudest ja pikematest plaanidest.

Haridusteadlased lõid kursuse gümnasistidele

Eesti Hariduse Kvaliteediagentuuri kvaliteeditöörühm tunnustas digiõppe kvaliteedi kevadseminaril digiõppe tipptaseme vääriliseks Tartu Ülikooli haridusteaduste instituudi kursuse „Õpetajaeriala karjäärivalikuna“.

Lasteaias käivad mäng ja liikumine käsikäes

Traditsiooniline Pärnu linna lasteaedade erirühmade sportlik mängupäev toimus tänavu aprillis juba 13. korda. Kõik need aastad on päeva korraldanud lasteaedade tugispetsialistid ja liikumisõpetajad. Iga kord on aluseks mõni tuntud muinasjutt või lugu. Sel aastal kandis mängupäev nime „Pernova linna moosekandid“.

Õpetajate Leht