Õpetajate Leht 1. oktoobril
Mis koolid on ülikoolide taimelavaks?
Ülikoolid hoiavad tublimatel gümnasistidel silma peal juba varakult ja jälgivad igal aastal, millistest koolidest neile õppima tullakse. Kes ja kust tulid tänavu õppima meie kolme suuremasse ülikooli: TÜ-sse, TalTechi ja TLÜ-sse? Uurime arve ja nende tagamaid.
Alustav direktor ehk Haljale oksale jõudnud innovatsiooniguru
„Mida iganes ma ka ette kujutasin, kuidas see kõik välja võiks näha, on tõelisus midagi muud,“ kirjutab Lähte Ühisgümnaasiumi direktor Martin Pent, kes on nüüdseks koolidirektori ametis olnud natuke üle kahe kuu ja annab korra kuus ülevaate oma tegemistest. Päris märkimisväärne osa ajast on Pendil kulunud võitlemiseks omaenese süümepiinadega. Õpetajaametis näisid päevad mööduvat kuidagi sisutihedamalt ja rabelemist oli rohkemgi. Õnneks leidus tuttavaid koolijuhte, kes aitasid kõhklusi ja kahtlusi vaigistada.
Lasteaeda personali leida on omamoodi kunst
Olukorras, kus õpetajaid napib, leiti Kiili Lasteaia kahte uude majja kõik vajalikud töötajad üsna lühikese ajaga. Kiili Lasteaia direktor Eda-Mai Tammiste selgitab, kuidas see neil õnnestus.
Mida arvavad õppimiskohustuse ea tõstmisest kutsekoolide juhid?
Valitsuskabinetis valmistatakse ette kutsereformi, millega noorte olukorda parandada soovitakse. Tartu Ülikooli kutseõpetaja õppekava vilistlane Alla Dubentsova uuriski oma bakalaureusetöös, kuidas suhtuvad kutsekoolide juhid õppimiskohustuse ea tõstmisse.
Magistritöö tulemusel valmis käsiraamat täiskasvanute kunstiõpetajaile
Kunsti ja muusika huvihariduses on täiskasvanud õppijate arv kümne aastaga kahekordistunud. See märkimisväärne kasv toob kaasa väljakutsed kunstiõpetajatele, kes peavad üha enam arvestama täiskasvanute unikaalsete õppimisvajadustega. Täiskasvanute kunstikursusi viivad läbi küll tunnustatud erialaspetsialistid, aga tihti puudub neil õpetamisalane ettevalmistus või on nad varem kunsti õpetanud peamiselt lastele ja noortele. Täiskasvanud õppija vajab aga teistsuguseid õppemeetodeid kui lapsed. Kunstiõpetaja Madli Lavin viis oma TLÜ magistritöös läbi uuringu, mille eesmärk oli luua kunstiõpetajatele praktiline juhendmaterjal.
