Õpetajate Leht 22. oktoobril
Kaasav haridus – kohati veel kännu taga kinni
Koolides on võetud kaasava hariduse idee omaks, kuid võimalused selle korraldamiseks pälvivad kriitikat. Riigi pingutused on suunatud selle poole, et kaasav haridus edeneks ladusalt.
Eesti õpilane mõtleb loovalt
Esimest korda kogu PISA uuringute ajaloos on 15-aastased õpilased üle maailma saanud võimaluse demonstreerida oma oskusi, võimeid ja originaalsust loovmõtlemise ülesandeid lahendades. Euroopas esimest kohta PISA 2022 loovmõtlemise testis ei oleks meie noortele julgenud pakkuda just paljud.
Õpilane kogeb õpetajaametit uuest vaatenurgast
Tartu Ülikooli eestvedamisel gümnasistidele loodud e-kursus „Õpetajaeriala karjäärivalikuna“ annab esmateadmised õpetamisest ja võimaluse ka ise klassi ette astuda. Hugo Treffneri Gümnaasiumi õpetaja Sandra Sagar, kes koos ülikooli haridusteadlastega kursuse koostas, katsetas eelmisel õppeaastal seda oma koolis.
Kagu-Eesti riigigümnaasiumide OMG laager – kaheksa aastat väärt õppetunde
Septembri lõpus toimunud Kagu-Eesti (Valga, Võru, Põlva) riigigümnaasiumide OMG laager pakkus osalejatele unikaalse võimaluse laiendada oma silmaringi ning saada väärtuslikke teadmisi füüsika ja teaduse rakenduste kohta. Kahepäevane OMG (olümpiaadide meistrid gümnaasiumis) laager, mis keskendus tuumaenergiale ja kiirgusele, näitas, kuidas praktiline ja teaduspõhine õpe võib olla gümnasistidele inspireeriv ning motiveeriv.
Tartu lasteaednikud käisid õppereisil Itaalias
Tartu koolieelsete lasteasutuste juhid, õppejuhid, linna haridusosakonna ja Hariduse Tugiteenuste Keskuse töötajad viibisid 22.–26. septembrini õppereisil Itaalias. Tutvuti kohaliku haridussüsteemiga ning külastati Pisas ja Bolognas haridusasutusi.
Haridusuuendusliku algatuse auhinna pälvis Tallinna Ülemiste Lasteaed
Lasteaias rakendatav muusikateraapia algatus aitab parandada erivajadusega laste suhtlemis- ja eneseregulatsioonioskusi ja on neile toeks ka eesti keele omandamisel. „Muusika on see vahend ja võti, mis aitab lapsega kontakti saada ning teda loovate ja mänguliste ülesannete kaudu arendada ja suunata,“ kinnitab lasteaia muusikaterapeut Triin Žemžurova.
Meediapädevuse eriküljed
Meediapädevusest on saanud üks kõige olulisemaid oskusi nii õpilaste kui ka õpetajate jaoks.
