Õpetajate Leht 18. märtsil

Üldõpe sünnib koostöös 

Üha rohkem Eesti koole läheb 1. kooliastmes ainepõhiselt õppelt üle üldõpetusele. Miks ja kuidas seda

teha?

Eesti huviharidus võiks Islandilt malli võtta 

Huviharidus pole ainult annete ja oskuste arendamine, vaid väärtuslik ennetusmeede sotsiaalsete probleemide leevendamisel. Juurdepääs huvikoolidele on regionaalselt ja sotsiaalmajanduslikult aga ebaühtlane, selgub Arenguseire Keskuse analüüsist. Kui Harju maakonnas käivad huvikoolis pooled lapsed, siis Valga maakonnas ainult viiendik. Teised maakonnad jäävad nende kahe näitaja vahele.

Hindamismõtteviis: õpetaja uskumuste ja hindamispraktikate seos

Milline on oma haridustee lõpus olevate õpetajaõppe tudengite mõtteviisi seos sellega, kuidas nad hindavad?Liia Ots tutvustab Kanada professori Christopher  DeLuca ja tema kolleegide 2019. aastal kirjutatud teadusartiklit sel teemal.

Kas kutsetunnistus muutub suisa kohustuslikuks? 

Kuna kvalifikatsiooninõuetele mittevastavad õpetajad jäävad karjääri- ja palgamudelist välja, hakkab nende sissetulek sõltuma koolijuhi meelsusest ja võimalustest. Aga mis saab õpetajatest, kes omandasid õpetajakutse enne 2013. aastat ega ole kutsetunnistust taotlenud – kas nad peavad hakkama tasemeeksamit tegema? Praegu on selge, et hariduslepe ei anna mingeid garantiisid haridusasutuste tugispetsialistidele, kelle hulka kuuluvad koolide eripedagoogid. 

Kasvuhoonest sai vahetuspunkt „Sinu vana on minu uus“ 

Tallinna Kullatera lasteaias hakkab lõpule jõudma põnev roheprojekt, mis pööras tähelepanu säästmise ja taaskasutamise teemadele ning mille raames vahetati nii mänguasju, riideid kui ka lasteraamatuid. 

Loomingulisest vabadusest ja hindamisest kunstiõppes

Kunstiõppes on hindamine üks vastuolulisemaid teemasid. Õpetajad suhtuvad hindamisse erinevalt – mõned rakendavad kindlaid hindamiskriteeriume ja mõõdavad välja täpse hinde; teised peavad kõige olulisemaks õhkkonda ning osalust; kolmandad ei pane põhimõtteliselt hindeid ja neljandad usuvad, et hindamine on ainus viis, kuidas distsipliini ja õpilaste tähelepanu hoida. Kuid kas hindamine peaks ikka olema distsipliini tööriist? Kuidas muuta hindamine õpilastele arusaadavaks ja arengut toetavaks, võimalikult objektiivseks ja õiglaseks? 

Keeleteo konkursil pälvis tunnustuse ka õpilase koostatud „Äädemeeste aabits“ 

Häädemeeste Keskkooli õpilase Rute Marie Maddisoni koostatud „Äädemeeste aabits“ valmis 11. klassi uurimistööna, Rute Marie tegi nii raamatu teksti- kui ka pildiosa.  Aabitsa tegemine võttis aega terve aasta. Töö koosnes mitmest osast: tuli välja valida murdekeelsed sõnad ja laused ning joonistada juurde pildid.

Õpetajate Leht