Ministeeriumi üleskutsele koostada uudseid rakenduslikke õppekavasid, laekus üle ootuste palju ambitsioonikaid lahendusi. Kutseõppeasutused esitasid konkursile kokku 39 innovaatilist ideekavandit tulevikuoskuste õpetamiseks.
“Oleme tõeliselt tänulikud ja ei saa salata, ka üllatunud, et kutseõppeasutused sedavõrd meie üleskutsest inspireerusid ja nii innukalt reageerisid. Kaasasid nii oma kooli meeskondi kui erinevaid tööandjaid ja kõrgkoole ning tulid välja kokku tervelt 39 ideekavandiga. Eriti tahaksin tunnustada Tartu Rakenduslikku Kolledžit ja Pärnumaa KHK-d, kes näitasid üles erilist aktiivsust ja innovaatilisust,” ütles kutsehariduse reformi juht Triin Laasi-Õige. “Loodame, et esitatud ideed vormuvad edukalt õppekavadeks ning loovad rakenduslikku haridust eelistavatele õppijatele põnevaid arenguvõimalusi. Ideekavandid on tulevikku vaatavad ja suunatud just nende oskuste õppele, mis võimaldavad õppijail oma tulevases tööelus olla edukad ja hinnatud tegijad,” selgitas Laasi-Õige.
Õppekavade uuendamise eesmärk on kohandada kutseõpet kiiresti muutuva tööturu ja tehnoloogia arenguga. Kutsekeskhariduse õppekavade arendamine toetab õppimiskohustuse ea tõstmisega püstitatud eesmärki, et Eesti kõik noored jätkaksid põhihariduse järgselt õpinguid keskhariduse omandamiseks ja oleksid seeläbi edaspidises elust konkurentsivõimelisemad ja edukad.
Selle eesmärgi nimel on kõikides uutes õppekavades tugevdatud üldharidusõpinguid ning pandud suurem rõhk 21. sajandi oskuste õppele. Nii on kõikidel uute õppekavade lõpetajatel võimalik kas suunduda tööturule või jätkata õpinguid kõrghariduse omandamiseks.
Ideekavandite seas on silmapaistvad näited nagu “Targa maja tehnosüsteemide ehitus ja hooldus”, “Tööstus 5.0 digitehnik” ja “Autonoomsete sõidukitehnoloogiate spetsialist”. Need õppekavad keskenduvad praktiliste ja kaasaegsete oskuste arendamisele, mis on hädavajalikud tuleviku tööturul konkurentsivõime säilitamiseks.
Kõigile õppekava ideekavanditele annavad komisjoni liikmed tagasisidet hiljemalt 29. aprilliks. Vajadusel suunatakse kutseõppeasutused täiendavale koostööle või sisulistele arendustele. Valitud ideekavandite põhjal loodud õppekavad rakendatakse alates 2025/26. õppeaastast.
Õppekavade väljatöötamist toetatakse ESF+ „IT akadeemia ja Inseneriakadeemia kutse-, üld- ja huvihariduses“ ja „Teaduspõhine õppekavade ja õppevara arendamine ning rakendamine ja õppekvaliteedi hindamine, personaalsed õpiteed ja õpianalüütika, ÕKVA„ ühtse protsessina.
Lisa kommentaar