Esmaspäeval kogunes 50 haridustehnoloogi üle Eesti Hiiumaa Ametikooli, et arutleda, milliseid võimalusi haridustehnoloogia rakendamine üld-, kutse ja kõrghariduses pakub. Kolmepäevase seminari eesmärgiks on jagada häid näiteid metoodikate rakendamise kohta õppetöös ning edendada koostööd haridustasemete vahel, teatas Hariduse Infotehnoloogia Sihtasutuse (HITSA) esindaja.
HITSA Innovatsioonikeskuse koordineerimisel toimetab haridustehnoloogide võrgustik kutse- ja kõrghariduses juba seitse aastat. Haridustehnoloogide igapäevasteks tegevusteks õppeasutuses on õpetajate koolitamine ja nõustamine tehnoloogia paremaks valdamiseks ning õppematerjalide loomiseks.
Gustav Adolfi Gümnaasiumi haridustehnoloogi Ingrid Maadvere sõnul peab tänapäevases hariduses kasutama tehnoloogia võimalusi parimal moel: „Erinevaid õpikeskkondi, metoodikaid ja elektroonilisi töövahendeid pakutakse palju, aga milline neist on just kõige õigem? Haridustehnoloog on siin õpilastele, õpetajatele ja koolijuhtidele partneriks, kes aitab sobivaid digiõppe vahendeid leida ja neid rakendada, sest erinevate võimalustega pidevalt kursis olemine on õpetaja ja õppejõu jaoks väga suur koormus.”
Üritust korraldava HITSA Innovatsioonikeskuse juhi Ene Koitla sõnul on haridustehnoloogide töö aastate jooksul hästi rakendunud nii kutse- kui kõrghariduses, samas on paljudes üldhariduskoolides siiani seda rolli täitnud pigem mõni aktiivne õpetaja igapäevase põhitöö kõrvalt. „Innovatsioonikeskuse üheks eesmärgiks on tõsta koolijuhtide teadlikkust sellise ametikoha vajalikkusest ning teisalt koondada erinevatel haridustasemetel töötavad haridustehnoloogid ühtsesse võrgustikku – ühiselt saab paremini koordineerida infovahetust, jagada kogemusi ning õppida headest praktikatest,” lisas ta.
Lisa kommentaar