Uued teadmised meremuuseumi haridusprogrammidest ehk mis on „Jäine väljakutse”?

3 minutit
4 vaatamist

Eesti Meremuuseum on pakkunud koolidele haridusprogramme juba aastaid ning neid täiendatakse pidevalt. Põhiprogrammid jagunevad laias laastust kaheks – reaal- ja humanitaarsuund. Lisaks Lennusadama ja Paksu Margareeta püsiekspositsioonidega seotud haridusprogrammidele on olemas ka hooajanäituste temaatikat arvestavad programmid.

Milline on hea haridusprogramm ja kuidas me seda teeme?

Iseenesest mõista on hea haridusprogramm selline, millest osalised hiljem nii kodus kui ka koolis räägivad ja millest on hiljem teadmiste näol kasu. Eks me ju näeme, kui pärast programmi lastel silmad säravad ja plaksutatakse – tähendab, oli põnev!

Kogemused näitavad, et kõige enam paeluvad lapsi programmid, mis sisaldavad rohkesti elulisi näiteid ja pakuvad avastamisrõõmu läbi mängude ja katsetamise. Peame oluliseks, et õpilased tunneksid end programmis võrdsete osalistena, nii on ka erinevatesse teemadesse kaasamine lihtsam. Olgu selleks siis kaasamõtlemine laevaehituse valdkonnas, allveearheoloogina vanade vrakkide otsimine või Titanicuga seotud müütide üle arutlemine.

Elulised näited annavad hea võimaluse erinevaid teemasid ühte siduda. Sellised programmid näitavad lastele kujukalt, et elu ja nähtused meie ümber ei jagune alati rangelt erinevateks aineteks. Muuseumitunnis õpitakse eneselegi märkamatult nii füüsikat, matemaatikat, geograafiat, ajalugu kui ka ühiskonnaõpetust.

Uus haridusprogramm Paksus Margareetas

Alates 5. veebruarist pakub Mere­muuseum lasteaedade viimastele rühmadele ning I–II kooliastmele uut haridusprogrammi „Jäine väljakutse”. Paksus Margareetas avatav näitus loob uudse õpikeskkonna: väljas on National Geographicu fotod Antarktikast ja Arktikast ning Eesti polaarseikleja Timo Palo lugu ja eksponaadid tema rännakust Põhjapooluselt Teravmägede saarestikku. Programm käsitleb inimeste arusaamasid maakerast ja polaaraladest. Näituse väljapanek toetab arutlusi Põhja- ja Lõunanaba eluolust, sealsest kliimast ja elusloodusest. Tipptasemel fotod ja ehtne varustus, milleta polaarretked võimalikud poleks, loovad vahetu pildi sealsest elust ja polaarseiklejate katsumustest. Kahtlemata aitab selline keskkond õpilastel kogu teemat paremini mõista. Enese polaar­uurija rolli panemine, retkeks vajalike esemete valimine, süsta istumine ja telgis pikutamine – see kõik pakub tavapärasest erinevaid õppimisviise. Haridusprogramme luues püüamegi me aidata õpetajatel lisaks koolitundides räägitule erinevad ained muuseumitunni abil tervikuks siduda.

Nagu kõik Meremuuseumi haridusprogrammid, on ka „Jäine väljakutse” koostatud riiklikke ainekavasid arvestades.

Haridusprogrammi „Jäine väljakutse” saab tellida juba praegu. See on tänavu esimene Paksu Margareeta näitusega seotud haridusprogramm, järgmiste hooajanäituste programmid on väljatöötamisel.

Meremuuseumi haridusprogrammide kohta saab rohkem lugeda Lennusadama kodulehelt: haridus.lennusadam.eu.

Kommentaarid

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Muuseumid ravivad koolitüdimust

Mõni aeg tagasi potsatas Juhan Liivi muuseumi postkasti Viljandi Kesklinna Kooli ajaleht koos postkaardiga, millel muuhulgas kirjas: „Käisime 9. klassiga…

4 minutit

Aktiivõppeprogramm ei ole tuim tuur

Olen väga suur muuseumide aktiivõppeprogrammide armastaja ja harrastaja. Kuna töötan Miina Härma Gümnaasiumis, pärineb minu kogemus suuresti Tartu linnast….

4 minutit

Tundetarkus muuseumist

Lastemuuseumi Miiamilla raamat „Teekond laste maailmaruumi. Väike tundetarkuse kogumik suurtele“ koondab väärt ekspertnõuandeid ja on kasulik lugemine igale täiskasvanule ka lastemuuseumi külastamata….

2 minutit
Õpetajate Leht