Mida riigikaitseõpetus annab?

3 minutit
28 vaatamist

Jaan Kaarel Sepp

Westholmi gümnaasiumi 12. klass

Seal on palju silmaringi laiendavaid tunde. Viimati saime teada, kuidas vanglas asjad käivad, kuidas vangid on ära jaotatud, kuidas nad liiguvad, kuidas kõik on kontrollitud, fikseeritud. Ei olnud üldsegi nagu filmides, kus vangid kolistavad plekk-kruusidega vastu trelle ja panevad midagi põlema. Arvasin, et vanglas töötab rohkem inimesi, tegelikult on mõneski osakonnas ainult üks töötaja. Huvitavad ja kasulikud olid avaliku esinemise tunnid kümnendas klassis. Seal tuli muuhulgas ka oma kaasõpilastele tundi anda. Minu tunni teema oli Alfons Rebane. Uus kogemus oli ka kaamera ees esinemine, iseendast rääkimine.

Marie Helen Lisete Kikas

Westholmi gümnaasiumi 12. klass

Riigikaitseõpetus on andnud mulle esinemise ja korraldamise julgust. Näiteks oli meil Playboxi õhtu, kus mina olin õhtujuht. Seal matkiti tuntud inimesi, umbes nagu näosaates. Kogu õhtu oli minu organiseerida, see oli huvitav ja kasulik kogemus.

Kaisa-Mai Kallaste

Westholmi gümnaasiumi 10. klass

Oleme esimesel aastal õppinud sõjaajalugu ja meditsiini. Selgus, et kaitseväelane peab oskama matemaatikat, näiteks suurtükiväelastel on seda vaja kauguste määramiseks, õige laskenurga väljaarvutamiseks, et sihtmärgile pihta saada. Iga õppeaine oskamine tulevat riigikaitses kasuks.

Katariina L. Martens

Rocca al Mare kooli lapsevanem

Juba esimesest laagrist tulles olid Märt-Erik ja Ott-Kaarel iseteadvamad, vastutustundlikumad, enesekindlamad. Olen seda meelt, et tänapäeva poistel pole lihtne meheks kasvada. Lasteaiast saadik on nad kasvatajatädide ja (põhiliselt) naisõpetajate käes kasvatada ja õiendada. Riigikaitse annab võimaluse saada aimu, mida tähendab olla mees. Ise otsustada, raskusi ületada, saada võitu hirmudest. Poisid olid pärast esimest laagrit mehelikumad, küpsemad. On muutunud suhtumine oma riiki. Kumab läbi seisukoht, et mehe kohus on oma kodumaad kaitsta.

Minu kui ema hirmud olid esimeste laagrite puhul seotud sellega, et poisid on külmas, näljas, märjad ja mängivad relvadega, kuid pakases ja öist ahjutuld valvates muutusid kõige olulisemaks suhted, koostegemine, üksteise aitamine. Olen tänulik instruktoritele, kes on õpetanud poistele aupaklikku suhtumist relvadesse. Asjaosaliste enda kommentaar oli, et kui oled ikka päris hirmu või raskusega silmitsi seisnud ja sellest läbi läinud, siis on maailmapilt ja prioriteedid muutunud.

Pärast riigikaitse ja kaitseliidu laagreid on poistel olnud teemasid, mida arutada isaga, kes on vene kroonu kogemusega. Oluliseks peetakse hirmude ja raskustega hakkamasaamist, suhete klaarimist ja hoidmist (Eesti juhtumid küll kahvatuvad veneaegsete kõrval, aga siiski). Isa ütles otse välja, et kaitsevägi (= riigikaitse, kaitseliit) teeb meheks, mitteosalejad jäävad pehmodeks.

Kommentaarid

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Riigikaitsepäev Miina Härma gümnaasiumis

 

Riigikaitsepäev (RKP) arendab õpilaste praktilisi kaitseoskusi ning loob mõnusa küünarnukitunde.

Alguse sai kõik sellest, et õpetasin riigikaitseõpetuse teooriakursuses noortele…

8 minutit

Siis kui äpp ei aita

Algatuseks lugu, mis oma grotesksuses tundub nii uskumatu, et võib olla ka linnalegend. Riigikaitselaager – ja nagu ikka, jagatakse õpilastele ülesanded. Ühel…

4 minutit

Riigikaitseõpetus ja kaitsetahe

Riigikaitseõpetus tagab parema informeerituse ja tehnilised oskused, kuid kaitsetahte kujundamine peaks olema koolis üldine ja läbiv eesmärk.

Eesti ühiskonnas on nende…

4 minutit
Õpetajate Leht