Innovatsioonikeskuses Innokas tegutseva õpilasfirma Haapsalu Aabits (Hapsal) viis noort inimest − Martin Nerman, Brita-Maria Alas, Elisabeth Fofilov, Britta Sool ja Kaspar Karja − on töötanud välja tähestikulise turismiraamatu.
Raamatule anti ametlik käik mullu sügisel, kui noored rajasid õpilasfirma. Noortega on senimaani tööd teinud juhendaja Angela Leppik. Sügisest hakati otsima infot Haapsalu vaatamisväärsuste ja avaliku elu tegelaste kohta. Idee autori ja firmajuhi Martin Nermani sõnul oli see oodatust raskem: ,,Pidime kohtuma paljude inimestega ja kogu informatsiooni üle kontrollima, et kõik klapiks.’’
Aabitsas vastab igale eesti tähestiku tähele mõni Haapsalu vaatamisväärsus. Erinevalt tavalistest brošüüridest ja linnakaartidest ei anna aabits ülevaadet ainult linnast, vaid ka näiteks tantsurühmadest ja kooridest. Noorte sõnul oli ä-tähega kõige rohkem raskusi − midagi ei tulnud pähe. Selle tähe alla pandi siis Haapsalu ärklikorrused. S-tähe alla on kantud Haapsalu spaad ning ö-tähe alt leiab hea ülevaate Valge Daami legendist.
Noorte sõnul peaks selline raamat olema iga haapsalulase ja Haapsalut kalliks pidava inimese kodus. Samas ootab Haapsalu aabits oma lugejaskonda kõiki eestlasi, kes Haapsalust väga palju ei tea, aga soovivad seda linna rohkem tunda.
Õpilasfirma Haapsalu Aabits järgmine eesmärk on tõlkida raamat vene ja inglise keelde.
,,Kes teab, võib-olla teeme mõnele Eestimaa linnale veel oma aabitsa,’’ ütleb Martin Nerman muheldes.
Lisa kommentaar