Tartu linnamuuseumi haridusprogrammid püüdlevad aineülesuse poole

2 minutit
7 vaatamist

Tavapäraks on kujunenud, et ajalooõpetajad käivad ajaloomuuseumis, bioloogiaõpetajad loodusmuuseumis, kunstiõpetajad kunstimuuseumis, kirjandusõpetajad kirjandusmuuseumis. Ent Eesti muuseumimaastik pakub mitmekesisemaid võimalusi.

Tartu linnamuuseum on viimase kahe aasta jooksul pööranud tähelepanu haridusprogrammidele, mis toetavad õppekavas püstitatud mitme aine lõimimise eesmärke. Koostöös Vanemuise teatri ja Emajõe lodjaseltsiga oleme alates 2012. aasta kevadest õpilastele pakkunud külastuspaketti „Kevadine koolipäev Tartus”, mis ühendab loodusõpetuse tunni lodjal, ajalootunni Tartu linnamuuseumis ning Vanemuise muusikateadmisi pakkuva programmi „Appi! Ooper!?”. Ka sel kevadel ootame põhikooliõpilasi Tartusse vahvat koolipäeva veetma.

Muuseumiprogramme ei tasu peljata ka sotsiaalainete õpetajatel. Koostöös Eesti Rahva Muuseumiga on välja töötatud linna käsitlev orienteerumismäng, mis toetab lisaks ajaloole ka ühiskonnaõpetuse ja geograafia õppekava. Mängulise lahenduse kaudu avastavad noored igapäevakeskkonda uue pilguga. Mäng innustab looma vahetut kontakti linnaruumiga ja annab seeläbi olulise kogemuse õpikuteadmise kõrvale.

Alates veebruarist pakume kirjanduse ja ajalooõpetajatele muuseumitundi „Tartu rahu”, milles osalejatel on ajaloosündmusi etüüdidena läbi mängides suurepärane võimalus kinnistada oma ajaloo- ning kirjandusteadmisi. Ajalootekstidega töötades saavad noored haarava ülevaate Tartu rahu perioodist.

Klassijuhatajatele pakuvad muuseumiprogrammid võimaluse viia läbi klassiõhtu või klassijuhatajatund. Klassi järgmiseks ühistegevuseks võiks olla Tartu kummituslugude ja legendide kuulamine, Veneetsia peekrite pinnalaotuse maalimine või hoopis kevadine fotoorienteerumine Tartus linnavaateid otsides.

Muuseumiga tasub ka väljaspool pakutud programme ühendust võtta. Paneme pead kokku ja mõtleme välja, kuidas saame uue teema puhul muuseumi ja kooli jõud ühendada!

Kommentaarid

Õpetajate Lehel on õigus avaldada teie kirjutatud kommentaar paberväljaandes. Kommentaari pikkus ei tohi ületada 3000 tähemärki. Õpetajate Lehe kodulehe kommentaarid on modereeritavad ja avaldatakse pärast toimetamist hiljemalt kommentaari saatmisele järgneva tööpäeva hommikuks. Lehel on õigus jätta saadetud kommentaar kodulehel avaldamata. Iga kommentaari edastaja arvuti IP-aadress, sessiooni identifikaator ja kommenteerimise aeg salvestatakse andmebaasis. Õpetajate Leht ei vastuta kommentaaride sisu eest!

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Muuseumid ravivad koolitüdimust

Mõni aeg tagasi potsatas Juhan Liivi muuseumi postkasti Viljandi Kesklinna Kooli ajaleht koos postkaardiga, millel muuhulgas kirjas: „Käisime 9. klassiga…

4 minutit

Aktiivõppeprogramm ei ole tuim tuur

Olen väga suur muuseumide aktiivõppeprogrammide armastaja ja harrastaja. Kuna töötan Miina Härma Gümnaasiumis, pärineb minu kogemus suuresti Tartu linnast….

4 minutit

Loome koos uusi teadmisi Tallinna Teletornis

Otsid oma klassile midagi inspireerivat, mis ühendaks loovuse, hariduse ja meeldejäävad kogemused? Tallinna Teletorn pakub just seda – ja…

4 minutit
Õpetajate Leht