Huvitava Kooli sügiskonverents keskendub füüsilisele ja vaimsele õppekeskkonnale

2 minutit
2 vaatamist

Algatuse Huvitav Kool sügiskonverents, mis toimub novembri lõpus Tartu Tamme gümnaasiumis ja Tartu tervishoiu kõrgkoolis, keskendub õppimise ruumile.

Õppida saab klassis ja koridoris, õues ja internetis, kodus ja kooliteel. Mõni ruum toetab õppimist paremini kui teine, kutsub õppima, uurima, liikuma, suhtlema või süvenema, aga õppekeskkonna kujundavad ka inimesed, atmosfäär ja koolis kokkulepitud käitumisreeglid.
„Õppimine nagu töötaminegi saab olla tulemuslik juhul, kui me tunneme end kindlalt ja turvaliselt,“ põhjendas konverentsi seekordset teemat Huvitava Kooli koordinaator Pille Liblik. Lisades, et heaolu ja turvatunde õppimiseks loovad nii hooned kui ka sisekujundus, aga veelgi olulisemad on toetavad suhted. „Nagu kodus nii ka koolis peab õpilane saama kaasa rääkida õppekeskkonna kujundamisel. Koolipidaja peab täpselt teadma, kuidas ja milleks kasutatakse raha õpikeskkonna kujundamisel. Õpetajate ülesanne on kindlustada töine õpikeskkond ning ka lapsevanema roll õpikeskkonna loomisel muutub järjest olulisemaks,“ sõnas Liblik.

29, ja 30. novembril toimuval konverentsil esinevad ettekannetega Tartu ja Tallinna ülikoolide haridusuurijad, TÜ liikumislabori, arhitektide liidu, samuti lapsevanemate ja õpilaste esindajad. Paralleelsessioonid sisustavad oma kogemustele tuginedes koolid Valgast Tallinnani, Hiiumaalt Põlvani. Rahvusvahelist kogemust õpiruumi uuenduslikust kasutamisest jagab Islandi likooli teadur Anna Kristin Sigurðardóttir ning digitaalse õppekeskkonna loomist Rootsi koolis ja klassis tutvustab õpetaja ja koolitaja Fredrik Sandström (Gäddgårdsskolan).

„Me kõik tajume, et muutunud ühiskond vajab teistmoodi kooli – vaheldusrikast ja motiveerivat õpikeskkonda. Hea kool on selline, kus sotsiaalne, vaimne ja füüsiline ruum toimivad omavahelises sümbioosis. Seetõttu on loomulik, et koolide uuendamine toimub arhitektide ja koolipidajate vahelises tihedas koostöös,“ ütles arhitektide liidu president Katrin Koov.
Räägime traditsioonilise ja avatud õpiruumi erinevustest ning õuesõppe järjest mitmekülgsematest võimalustest. Kuulajatega jagatakse kogemusi sellest, kuidas õppimine toimub äsja ehitatud koolimajas või hoopis muinsusväärtusega mõisahoones, ning sellest, kuidas avardada õppimise ruumi koridori, fuajeesse või  virtuaalmaailma. Jagatakse praktilisi kogemusi kooli jaoks sobiva arhitektuurihanke koostamiseks või koostööks sisekujundajaga.
Konverentsi käigus on võimalus osaleda ka õppimisele keskenduvas ruumimängus ning pedagoogilistel ja tehnilistel majaekskursioonidel Tamme gümnaasiumis ja Tartu tervishoiu kõrgkoolis.
Konverents on tasuta ning osalema on oodatud kõik, kes peavad õppekeskkonda oluliseks ja tahavad selle kujundamises kaasa rääkida – lapsevanemad, õpilased, koolipidajad, koolijuhid, õpetajad ja haridusametnikud.

Konverentsile registreerimine

Kommentaarid

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Ajaloomuuseum õpetab maski valmistama

24. oktoobril kell 12 kutsume huvilisi Särevi teatrituppa maski valmistamise töötuppa, kus Sandra Lange juhendamisel õpime valmistama väikeseformaadilist maski

Töötoa…

1 minut

Eriline on tavaline – Tagasi Kooli e-tunnid tõstavad õpilaste teadlikkust psüühilistest erivajadustest

Külalistunde korraldav koostööplatvorm Tagasi Kooli korraldab 18.–21….

2 minutit

Majandusõpetajate inspiratsioonipäev annab ideid ehk Kuidas gümnasiste investeerimispisikuga nakatada

Tallinna Tehnikaülikooli (TalTech) majandusteaduskond korraldab 28. oktoobril majandusõpetajatele…

2 minutit
Õpetajate Leht