Eestisse tuleb 70 hariduseksperti arutama IT ja digioskuste teemat

2 minutit
2 vaatamist

Sihtasutus Archimedes korraldab septembris info- ja kommunikatsioonitehnoloogia (IKT) ning digipädevuste teemalise kontaktseminari Enhancing Digital Competences in Education and Training”.

17.–20.septembrini Tallinnas toimuvale kontaktseminarile on tulemas pea 70 õpetajat, koolitajat ja haridusspetsialisti üle Euroopa, keda kõiki seob huvi IKT ja digioskuste teemade vastu. Seminar korraldatakse Erasmus+ programmi koostööprojektide partnerite leidmiseks.

Seminarile on oOodatud on haridustöötajad nii üld-, kutse-, kõrg-, täiskasvanuhariduse asutustest kui ka näiteks kohalikest omavalitsustest, ettevõtetest, kultuuri- ja noortetööga tegelevatest organisatsioonidest. 28. aprillini oodatakse nende Eesti haridusasutuste ja organisatsioonide taotlusi, kel plaan osaleda Erasmus+ rahvusvahelises koostöös.

Täpsemat infot taotlemise kohta leiab sihtasutuse kodulehelt.

Kontaktseminar annab lisaks digipädevuste mõistete tutvustamisele veel võimaluse saada teada viimastest väljakutsetest hariduse ja tehnoloogia vallas, tutvuda kolleegidega eri riikidest ning töötada ühiste projektiideede kallal. Eesmärk on alustada Erasmus+ strateegilise koostöö projektide ettevalmistamisega 2018. aasta taotlusvooruks.

„Riigid saavad täiesti erinevalt aru sellest, mis asi digipädevus üldse on,” kirjeldab eelmisel aastal IKT-teemalisel kontaktseminaril osalenud TLÜ digitehnoloogiate instituudi vanemteadur Mart Laanpere.

„Osa jaoks on see senini klassikaline informaatikaõpetus, mis meil toimus 80-ndatel: programmeerimine, algoritmid, andmestruktuurid. Teiste jaoks on see jällegi pedagoogikavaldkonda kuuluv oskus ehk orkestreerimise või õppija poolt vaadatuna teadmiste loomise ja jagamise oskus. Kolmandate jaoks on digipädevus aga teadmine, mis su arvuti kapoti all on, ja oskus MS Office’it hästi kasutada.”

Intervjuu Mart Laanperega täismahus.

Eelmisel seminaril sündis 14 ideed

2016. aasta septembris Tallinnas toimunud kontaktseminari tulemusena sündis 14 rahvusvahelist projektiideed, mille kallal töötati edasi kuni kevadise Erasmus+ taotlustähtajani.

„Kontaktseminaril sõlmitud koostöö on kindlasti oluliselt viljakandvam kui interneti teel leitud partneritega. Seminaril tekib vahetu isiklik kontakt, mille abil on kergem tõhusalt toimivat meeskonda luua. Mul on kahel korral õnnestunud ka interneti teel toimiv meeskond leida, kuid see on alati riski peale minek. Seminaril leitud sõbrad tekitavad turvatunde ning koostöö laabub sujuvamalt,” meenutab Uuemõisa lasteaia-algkooli huvijuht Triin Ollema.

Ollema osales  eelmisel kontaktseminaril ning esitas tulemusena edukalt Erasmus+ strateegilise koostöö projekti.

„Otsustasime projekti koordineerima asuda, kuna meil on juba kolme rahvusvahelise projekti kogemus, sealhulgas partnerina Erasmus+ KA2 projektis. Leidsime, et oleme valmis uueks väljakutseks koordineerimise näol ning juba projektikirjutamise faasis oleme suutnud luua hästi toimiva meeskonna. Arvame, et meie jaoks on koordineerimise võlu just enese proovile panek suurema vastutusega rollis.”

Kommentaarid

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Eesti Lastehoidude Liidu juht Mari Kummer: „Kas Tallinnal on alusharidussektoris raha üle?“

10. juunil teatas Tallinna Linnavalitsus kavatsusest kaotada lasteaedade kohatasu…

3 minutit
1 kommentaar

Õpetajate Lehe uus peatoimetaja on Kristi Helme

Reedel valiti Õpetajate Lehe uueks peatoimetajaks Kristi Helme, kes asub tööle alates 10. augustist.

Praegu töötab Kristi Helme…

2 minutit

Õpetajate hääl kaikus jälle mäe peal

Eesti Haridustöötajate Liit kutsus haridushuvilisi teisipäeval Toompeal toimuvale demonstratsioonile „Õpetajaid kuulates, Eestit hoides“. Mõte oli juhtida poliitikute tähelepanu õpetajate…

13 minutit
1 kommentaar
Õpetajate Leht