Pool sajandit eripedagoogide ja logopeedide õpetamist Tartu ülikoolis: juubelit tähistab konverents

2 minutit
28 vaatamist

Tartu ülikooli haridusteaduste instituudi eripedagoogika osakonnal täitub käesoleval sügisel viiskümmend tegevusaastat. Seda tähistatakse 19. ja 20. oktoobril konverentsiga „Erinevus on väärtus: 50 aastat eripedagoogide ja logopeedide õpet Tartu ülikoolis“. Konverentsil tutvustakse eripedagoogika ja logopeedia aktuaalsete teemade nüüdisaegseid käsitlusi Eestis ja välisriikides ning esinevad õppejõud, praktikud ja vilistlased Kanadast, Soomest, USA-st ja Prantsusmaalt. Üliõpilastele antakse esmakordselt välja Eesti rehabilitatsiooniasutuste liidu stipendium.

Tartu Riiklikus Ülikoolis avati defektoloogia eriala 1. septembril 1968; põhilise töö tegi esialgu pedagoogika ja metoodika kateeder, mida juhatas akadeemik Heino Liimets. Defektoloogia kateeder loodi 1972. aastal, esimeste õppejõudude kraadiõpe toimus Moskvas. Üksuse põhifunktsioonideks said eripedagoogika ja logopeedia teadusuuringute korraldamine, erialase hariduse tagamine ja õppekirjanduse koostamine. Professoritena on eripedagoogika ja logopeedia erialade arengut aastate jooksul vedanud Karl Karlep, Jaan Kõrgesaar, Aaro Toomela ja Evelyn Kiive.

Kui varem õpetati teistest oluliselt erinevaid õppijaid pigem eraldi asustustes või gruppides, siis viimasel kümnendil on juba raske leida haridussüsteemiga kokkupuutuvat inimest, keda erivajadustega õppijate teema ei puudutaks. Tänapäeva Eesti erivajadustega lapsed kasvavad oma kodus ja käivad kodulähedases lasteaias, koolis; erivajadustega noored on jõudnud ka kutse- ning kõrgharidusse. Eripedagoogika osakond panustab kaasavasse haridusse tavaõpetajatele juhendmaterjalide koostamisega ja täiendkoolituste korraldamisega, hariduskorralduse valdkonnas nõustatakse haridusametnikke ja -juhte.

Tartu ülikooli eripedagoogika osakonnal on 1073 viieaastase õppe läbinud vilistlast. Eripedagoogid töötavad enamasti üldhariduskoolides, aga ka lasteaedades ja kutseõppeasutustes. Nende töö on erivajadustega õppijate arengutaseme hindamine, õpetamise kavandamine ja korraldamine ning õpetajate ja lapsevanemate nõustamine. Logopeedid töötavad haridussüsteemis ja meditsiiniasutustes, keskendudes kõne ja neelamisega seotud erivajadustele. Mõlema eriala esindajaid oodatakse ka õppenõustamis- ja rehabilitatsioonikeskustes, kus on eriti oluline koostööoskus õpetajate, arstide, psühholoogide ja sotsiaaltöötajatega.

Juubelikonverentsi korraldamist toetavad Eesti eripedagoogide liit, Eesti logopeedide ühing ja Tartu linn.

Konverentsi veebileht.

Kommentaarid

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Ajaloomuuseum õpetab maski valmistama

24. oktoobril kell 12 kutsume huvilisi Särevi teatrituppa maski valmistamise töötuppa, kus Sandra Lange juhendamisel õpime valmistama väikeseformaadilist maski

Töötoa…

1 minut

Eriline on tavaline – Tagasi Kooli e-tunnid tõstavad õpilaste teadlikkust psüühilistest erivajadustest

Külalistunde korraldav koostööplatvorm Tagasi Kooli korraldab 18.–21….

2 minutit

Majandusõpetajate inspiratsioonipäev annab ideid ehk Kuidas gümnasiste investeerimispisikuga nakatada

Tallinna Tehnikaülikooli (TalTech) majandusteaduskond korraldab 28. oktoobril majandusõpetajatele…

2 minutit
Õpetajate Leht