Hetk „Trisolde“ proovist. Foto: Fine5 tantsuteater
Hetk „Trisolde“ proovist. Foto: Fine5 tantsuteater

Fine5 tantsuteater on loonud lavastused „Trisolde“ ja „Nuttev tamm“

Hetk „Trisolde“ proovist. Foto: Fine5 tantsuteater
Hetk „Trisolde“ proovist. Foto: Fine5 tantsuteater
2 minutit
17 vaatamist
Hetk „Trisolde“ proovist. Foto: Fine5 tantsuteater
Hetk „Trisolde“ proovist. Foto: Fine5 tantsuteater

 

Inspireerituna R. Wagneri ooperi „Tristan ja Isolde“ muusikast ja tegelaskujudest on lavastusmeeskond loonud tantsu ja tänapäeva tehnoloogiaid siduva sümbiootilise lavastuse „Trisolde“, milles võetakse fookusesse konfliktse ja vastuolulise armastuse teemad. Lavastus kompab habrast piiri armastuse ja vihkamise vahel, puudutades oma maailma loomise ja selle hävitamise meelelisust, ja küsib, kas inimeste suhetes on võimalik kogeda selliseid tugevaid tundeid, mis suudaksid ületada ka ajalise elu piire.

Lavastus on sündinud koostöös kaasaegse tantsu, muusika ja uue tehnoloogiakunsti tunnustatud esindajatega ning esindab sümbiootilise koostoime paradigmat, kus publik saab osaleda lavastuse helimaastiku kujundamisel. Nimelt on vaatajatel võimalus olla ühendatud sensoritega, millest arvutiprogramm tuvastab kasutaja kognitiivse ja emotsionaalse seisundi lavastuse vaatamise ajal ning rakendab seda helimaastiku kujundamisel reaalajas. Samuti on lavastuse visuaaltehnoloogia sümbioos elavas ettekandes. Seetõttu on iga esituskord ainukordne.

„Tristanit ja Isoldet“ peetakse modernismi alguseks muusikas, kus tutvustatakse selliseid tehnikaid nagu kromaatiline dissonants ja atonaalsus. Muusikateost on kirjeldatud kui sõnade sümfooniat – ooperil puudub aktiivne väline tegevus suurte kooride ja paljude tegelaskujudega ning peamine „tegevus“ toimub tegelaste peas.

„Nuttev tamm“ on pööranud pilgu kasvamisele ja teisenemisele kui lavastuse võtmekujunditele, võttes allikaks meie ammendamatu rahvapärimuse ja ürglooduse. Selles lavastuses on liikumine, sõna ja heli võrdselt olulised meediumid. TLÜ tantsutudengite liikumismõtlemine on lavastuses sündinud koostöös Simo Kruusemendi leidliku ja delikaatse koreograafilise liikumiskeelega ja tema juhendamisel.

Etendusõhtud toimuvad Fine5 tantsuteatri, TLÜ ja EMTA õppejõudude ning tudengite koostöös märtsi alguses Sakala 3 teatrimajas Tallinnas.

Kommentaarid

Õpetajate Lehel on õigus avaldada teie kirjutatud kommentaar paberväljaandes. Kommentaari pikkus ei tohi ületada 3000 tähemärki. Õpetajate Lehe kodulehe kommentaarid on modereeritavad ja avaldatakse pärast toimetamist hiljemalt kommentaari saatmisele järgneva tööpäeva hommikuks. Lehel on õigus jätta saadetud kommentaar kodulehel avaldamata. Iga kommentaari edastaja arvuti IP-aadress, sessiooni identifikaator ja kommenteerimise aeg salvestatakse andmebaasis. Õpetajate Leht ei vastuta kommentaaride sisu eest!

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Uks kriitilise mõtlemise maailma avaneb laval

Gümnaasiumiõpilaste jaoks saavad humanitaarained hoopis teise mõõtme, kui tunnis õpitu siduda elava teatrikunstiga. Eesti Draamateater pakub koolidele selleks…

2 minutit

Theatrumi sügishooaeg kutsub kaasa elama

Theatrum alustab sügishooaega eriilmeliste lavastustega, mis kutsuvad kaasa mõtlema, tundma ja kindlasti ka järeldusi tegema.

Märtsis esietendunud „Erivajaliku“ septembrikuised…

2 minutit

Mänguline Mati Undi muuseum kutsub avastama

Juba mõnda aega on Koidula tänaval asunud kirjaniku ja lavastaja Mati Undi muuseum. Sel kevadel avati seal aga…

3 minutit
Õpetajate Leht