Pelgulinna gümnaasiumi 3.d klassi õpilased ninapeeglitega lage uurimas. Fotod: Kadi Kriit
Pelgulinna gümnaasiumi 3.d klassi õpilased ninapeeglitega lage uurimas. Fotod: Kadi Kriit

Laes saab kõndida ja muuseum tuleb kooli

Pelgulinna gümnaasiumi 3.d klassi õpilased ninapeeglitega lage uurimas. Fotod: Kadi Kriit
Pelgulinna gümnaasiumi 3.d klassi õpilased ninapeeglitega lage uurimas. Fotod: Kadi Kriit
2 minutit
17 vaatamist
Pelgulinna gümnaasiumi 3.d klassi õpilased ninapeeglitega lage uurimas. Fotod: Kadi Kriit

 

Arhitektuurimuuseumi õpetaja: „Kas laes saab kõndida?“ – „Ei,“ vastavad lapsed. Edasi arutledes pakutakse välja magneti või iminappadega jalanõusid, Ämblikmehe loost tuttavaid stsenaariume ning räägitakse putukatest. „Aga mina tean, kuidas laes kõndida saab,“ vastab muuseumiõpetaja.

Eesti Arhitektuurimuuseumi haridusprogrammis „Ruum meie ümber“ kasutatakse spetsiaalseid ninapeegleid, millega on võimalik tõepoolest laes kõndida. Selle proovimine paneb proovile nii suurte kui ka väikeste tasakaalu ja ruumitaju üldisemalt. Samuti saavad õpilased tunnis oma keha abil lihtsaid konstruktsioonireegleid katsetada ning kehastuda fotoaparaatideks ning fotograafideks – tehakse seda paaristööna.

Uuest aastast on võimalik nimetatud programmi tellida ka oma kooli, sest fookuses on õpilastele tuttav  ruum – koolimaja. Tuleb vaid muuseumipedagoog kohale kutsuda.

Arhitektuur on üks valdkondadest, kus inimesed puutuvad kõige otsesemalt kokku kultuuripärandiga. Oluline on õpilastele õpetada, kuidas seda pärandit enda ümber märgata. Riikliku õppekava läbivates teemades on ruumilisel keskkonnal oma koht, välja võib tuua järgmised punktid: keskkond ja jätkusuutlik areng, kodanikualgatus ja ettevõtlikkus ning kultuuriline identiteet, elukestev õpe ja karjääri planeerimine. Talvistel linnatänavatel on ümbritseva keskkonna märkamine äärmiselt praktiline ja lausa eluliselt oluline. Igal sammul tuleb pilku varvastelt või telefonist tõsta ning vaadata endast kaugemale ja kõrgemale, et vältida kasvõi ohtlikke jääpurikaid.

Muuseumitunni eesmärk ongi ümbritsevat keskkonda märgata, analüüsida ning paremini mõista. See on eelkõige mõeldud I ja II kooliastmes õppivatele lastele, kuid programmi on võimalik kohandada ka III kooliastmele ja gümnaasiumile. Programm kestab 45 minutit.

Kutsuge ka teie muuseum kooli ning teeme koos koolipäeva põnevamaks!

Kommentaarid

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Muuseumid ravivad koolitüdimust

Mõni aeg tagasi potsatas Juhan Liivi muuseumi postkasti Viljandi Kesklinna Kooli ajaleht koos postkaardiga, millel muuhulgas kirjas: „Käisime 9. klassiga…

4 minutit

Aktiivõppeprogramm ei ole tuim tuur

Olen väga suur muuseumide aktiivõppeprogrammide armastaja ja harrastaja. Kuna töötan Miina Härma Gümnaasiumis, pärineb minu kogemus suuresti Tartu linnast….

4 minutit

Loome koos uusi teadmisi Tallinna Teletornis

Otsid oma klassile midagi inspireerivat, mis ühendaks loovuse, hariduse ja meeldejäävad kogemused? Tallinna Teletorn pakub just seda – ja…

4 minutit
Õpetajate Leht