Eesti lapsed ja noored on sagedased muuseumikülastajad. Fotod: Nukuteatrimuuseum

Muuseum minus eneses

Eesti lapsed ja noored on sagedased muuseumikülastajad. Fotod: Nukuteatrimuuseum
2 minutit
22 vaatamist

Muuseumi definitsioon on aja jooksul palju muutunud. Kunagistest Vana-Kreeka õppimisasutustest said aja jooksul varakambrid, galeriimuuseumid ja lõpuks olulised mäluasutused ajaloo talletamiseks. Tänapäeval on muuseumid saanud armastatud teaduspõhiseks kultuuripaigaks, mis on suurepärane täiendus üldharidusele. Milline võiks olla muuseumide järgmine väljakutse Eestis?

Eestis rakendatakse kasvava põlvkonna haridusteel isiksusepõhist lähenemist nii palju kui võimalik. See eeldab nii õpetaja kui õpilase puhul loovust. Kui loovus inimeses on äratatud, avaneb tema ees lõputute võimaluste põnev maailm – loov inimene leiab kõikidele küsimustele vastused; loov lähenemine sillutab teed eduks nii majanduses, teaduses kui ka kunstis.

Loovus eeldab tavapärasest erinevaid lähenemisviise ja lahenduskäike. Selleks peab aga olema julgust. Julgus suureneb enesekindluse kasvades, aga kasvada saab see end nii füüsiliselt kui vaimselt hästi tundval inimesel. Siit võikski alguse saada vastus küsimusele, milline võiks olla Eesti muuseumide järgmine väljakutse.

Eesti lapsed ja noored on sagedased muuseumikülastajad. Tänu sellele on nad tuttavad mitmete erialade saavutustega ning kogenud elamusi eri valdkondade muuseumides. Ühesõnaga, eesti inimene on osa saanud kõigest sellest, mida meie mäluasutused pakuvad. Ehk on nüüd õige aeg hakata meie mitmekesist muuseumimaailma tagasi peegeldama, et avastada muuseum meis enestes?

„Muuseum minus eneses“ võiks panna kooliõpilase mõtlema sellele, mida museaalset on iga inimese perekonnas – alates lugude kogumisest kuni esemete korjamiseni. Miks mitte ka lemmikteemadel virtuaalnäituste koostamisteni? Selline individuaalne lähenemine nimetusega „Muuseum minus eneses“ võiks olla uut tüüpi kogude alusepanijaks. Millest sel juhul alustada, on iga õpetaja valida. Meie oleme omalt poolt valmis panustama loovustreeningutega Nukuteatrimuuseumi töötubades ja ekskursioonidel.

Ootame teid loovust ja kujutlusvõimet arendama nukuliikide ekskursioonile ja lavastuse töötuppa, loovustreeningule keemia ja kirjanduse ning matemaatika ja loomise koolitundi, õppima kunstilisi lahendusi maketi- ja nukumeisterdamise töötubades ning saama aja- ja ruumiüleseid kogemusi nukuteatrit tutvustaval ajalooekskursioonil. Põnevaid programme on Nukuteatrimuuseumis kõigile!

Kommentaarid

Õpetajate Lehel on õigus avaldada teie kirjutatud kommentaar paberväljaandes. Kommentaari pikkus ei tohi ületada 3000 tähemärki. Õpetajate Lehe kodulehe kommentaarid on modereeritavad ja avaldatakse pärast toimetamist hiljemalt kommentaari saatmisele järgneva tööpäeva hommikuks. Lehel on õigus jätta saadetud kommentaar kodulehel avaldamata. Iga kommentaari edastaja arvuti IP-aadress, sessiooni identifikaator ja kommenteerimise aeg salvestatakse andmebaasis. Õpetajate Leht ei vastuta kommentaaride sisu eest!

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Kaevandusmuuseumis muutub õppimine seikluseks

Eesti Kaevandusmuuseum Kohtla-Nõmmel pakub haridusprogramme, mis ühendavad põlevkivi kaevandamise ajaloo, keskkonnateadlikkuse ja seiklusliku õppeviisi. Säästvat arengut ja keskkonnaharidust…

2 minutit

Arhitektuurimuuseum – ruumiteadlikuks maast madalast

Arhitektuurimuuseumi eesmärk on pöörata tähelepanu sellele, mis meie ümber, ning panna nii noored kui ka vanad…

2 minutit

Emotsioon teatrinukus

Nukuteatrimuuseum kuulutab taas välja teatrinuku leiutamise konkursi 1.–12. klassi õpilastele. Mullu esitati ligi 60 omanäolist tööd, mis tõestas, et selline loominguline ülesanne…

2 minutit
Õpetajate Leht