Kadi Kreis.

Me ei saa täna teada homseid otsuseid

Kadi Kreis.
2 minutit
66 vaatamist

Me ei mõtle täna nii, nagu mõtlesime eile, kirjutasin kevadel Õpetajate Lehes. Me ei saa täna teada, milliseid otsuseid peame tegema homme, võin öelda täna. Tähtis on leppida kokku raamides, et nende piires teha kiireid otsuseid ja olla paindlik. Tähtis on pidada dialoogi kooliperega, et otsuseid ja (kiirete) muudatuste vajalikkust mõistetaks.

Kooliaastat alustasime sooviga olla nii palju koos, kui võimalik, et luua õpilaste ja õpetajate hea kontakt. See on eeldus ka hilisema võimaliku distantsõppe õnnestumiseks.

Väärtustame ja mõtestame aega, kui tuleme kokku klassiruumi. Teeme seal vaid neid asju, mida virtuaalses või muus avaramas õpiruumis teha ei saa.

Rohkem kui kunagi varem oleme kutsunud õpetajaid üles vaatama õpiruumi laiemalt. Ootame, et nad kasutavad õppetegevusteks õue, linna. Juba arutasime, kuidas tibutamistki enda kasuks pöörata ja meie kliimas õuesõppe aega pikendada.

Kuna õpilastel ei ole kodus sobivaid arvuteid ega tarkvara, on arvutiklassid väga rohkelt kasutuses. Iga tunni alguses ja lõpus puhastab õppija desovahendiga oma töökoha.

Kätepesu tuletame meelde pidevalt. Harjumused kinnistuvad harjutades. Soovijatele on maskid. Õpetajatele pakume visiire – kunstiõppes on õpetaja õpilasele lähedal. Aga ka need harjumused muutuvad.

Olukord on muutunud, õpetaja võib haigustunnustega kodus olles õppetööd edukalt läbi viia, kui tervis lubab. Leppisime kokku, kuidas info vastastikku liigub. Õpetajate omavaheline koostöö aitab.

Ka haigustunnustega õpilane peab saama õppetöös osaleda. Ta ei saa osa kõigest, mis toimub klassiruumis, kuid õppimiseks on tingimused loodud. Õppija vastutab oma õppimise eest. Usaldame, et ta saaks võtta vastutuse. Ent õpetaja koormus peab jääma mõistlikuks. Õpetajad loovad võimaluse, kuid ei tee topelttööd.

Õppetööks on keskkonnad kokku lepitud, kasutame Google’i haridusasutuste lahendusi. Koolipere liikmetele on juurdepääs ja nõustamine tagatud.

Meil on väike koolimaja, ruume kasutame efektiivselt ja väga palju võimalusi majasiseselt hajutamiseks ei ole.

Oleme õpirände harta omanikud, mis tähendab tihedat välissuhtlust. Otsime võimalusi selle jätkamiseks, soodustame pikemaid ja ka virtuaalseid viibimisi välismaal. Proovime, et ei peaks end maailma eest ja maailmaga koos lukku panema.

Olgem mõistlikud ja toimetagem võimaluste piires.

Kommentaarid

Õpetajate Lehel on õigus avaldada teie kirjutatud kommentaar paberväljaandes. Kommentaari pikkus ei tohi ületada 3000 tähemärki. Õpetajate Lehe kodulehe kommentaarid on modereeritavad ja avaldatakse pärast toimetamist hiljemalt kommentaari saatmisele järgneva tööpäeva hommikuks. Lehel on õigus jätta saadetud kommentaar kodulehel avaldamata. Iga kommentaari edastaja arvuti IP-aadress, sessiooni identifikaator ja kommenteerimise aeg salvestatakse andmebaasis. Õpetajate Leht ei vastuta kommentaaride sisu eest!

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Fassaadid koolis

On vähe neid, kes tahavad pidevalt probleeme lahendada. Palju toredam on tegeleda millegi ilusaga. Ja teisipidi – kui paljud tahavad panna oma last kooli,…

5 minutit

Kas karistused on liiga leebed?

Alaealiste julmad vägivallateod on pannud paljusid küsima, miks ja kuidas noored selliste tegudeni jõuavad ning kas karistused süütegude eest on…

3 minutit

Õpetajat ei peaks saatma koolitusele, kus peab lihtsalt osalema

Väitega, et õpetaja tunneb koolitustel käies jama ära, saab ainult nõustuda. Õpetaja Triin Viironi Õpetajate…

5 minutit
Õpetajate Leht