dav
Tallinna reaalkooli kümnendikud Ainar Leedu, Karl Kevin Raudsepp, Kaur-Erik Suurorg, Mark Mälksoo, Henri Smitke tulid õppepäevale Tartusse. Fotod: Sirje Pärismaa

TÜ teaduskooli õppepäev kasvatas matemaatikahuvi

dav
Tallinna reaalkooli kümnendikud Ainar Leedu, Karl Kevin Raudsepp, Kaur-Erik Suurorg, Mark Mälksoo, Henri Smitke tulid õppepäevale Tartusse. Fotod: Sirje Pärismaa
2 minutit
258 vaatamist

Tartu ülikooli teaduskooli õppepäev „Matemaatika panganduses“ meelitas koolivaheaja viimasel päeval nii Tartus kui Tallinnas kohale hulga gümnasiste, kes said pangatöötajailt uut motivatsiooni õppida matemaatikat.

Õppepäeval andsid Swedbanki eri ametikohtade esindajad ülevaate oma igapäevatööst, matemaatikateadmiste kasutamisest päriselus ja reaalteaduste olulisusest laiemalt. Päeva esimeses pooles käsitleti selliseid teemasid nagu majandus- ja finantsanalüüs, protsendid, krediidiriski hindamine. Töötubades sai valida ülesannete lahendamiseks kas kliendi või panga vaate, kõiki teemasid käsitleti praktilise autoostu näitel.

Õppepäeva loengud toimusid Tartu ülikooli aulas.

Tallinna reaalkooli kümnendast klassist oli Tartusse tulnud viis klassivenda: Ainar Leedu, Henri Smitke, Mark Mälksoo, Kaur-Erik Suurorg, Karl Kevin Raudsepp. Osa neist on ka varem teaduskooliga kokku puutunud ja ülesandeid lahendanud. Noormehed kinnitasid üksmeelselt, et loengutel oli kõige põnevam just intresside teema ja matemaatikat võiks õppida ka ülikoolis, et elus kaugele jõuda ja näiteks panganduses karjääri teha.

Viisiku sõnul on nad kõik matemaatikahuvilised – ega reaalkoolis teisiti õppida saakski.

Teaduskooli arendus- ja koostöö peaspetsialist Marek Järvik rääkis, et õppepäeva teemaks valiti matemaatika panganduses, et motiveerida õpilasi rohkem matemaatikat õppima. „Pangandus on särav, väljapaistev valdkond, mis võiks noortele pakkuda põnevaid karjääriväljakutseid,“ lausus Järvik. „Oli ju muljetavaldav teada saada, kuidas panna oma eurod kasvama nii, et 21 000 eurost saaks neljakümne aasta pärast 280 000 eurot. Pensionisammas praegu veel aktuaalne teema ka.“

Osalejaid registreerus kummaski linnas üle kaheksakümne ja rohkem poleks viiruse ajal saanudki huvilisi kohale kutsuda. Rõõmustavalt palju oli nii Tartus kui Tallinnas kohale tulnud poisse. Õppepäevast võis osa saada ka virtuaalselt.

TÜ teaduskooli turunduse ja kommunikatsiooni spetsialisti Liis Vahe sõnul jäi silma eelkõige see, et osalejate hulgas oli neid, keda teema sügavalt huvitas. Loengute vahel uuriti esinejatelt nii edasiõppimise võimaluste kui ka pangas töötamise kohta lähemalt ning juttu jätkus kauemaks. Selle üle oli väga hea meel.

„Lisaks haakus see toredasti õppepäevade korraldamise laiema eesmärgiga – õppeainete sidumisega reaalsete elukutsetega nii teoorias kui praktikas, ettevõtete tutvustamise ning õpilaste toetamisega erialavalikul teadlike otsuste langetamisel,“ täheldas Vahe.

Kommentaarid

Õpetajate Lehel on õigus avaldada teie kirjutatud kommentaar paberväljaandes. Kommentaari pikkus ei tohi ületada 3000 tähemärki. Õpetajate Lehe kodulehe kommentaarid on modereeritavad ja avaldatakse pärast toimetamist hiljemalt kommentaari saatmisele järgneva tööpäeva hommikuks. Lehel on õigus jätta saadetud kommentaar kodulehel avaldamata. Iga kommentaari edastaja arvuti IP-aadress, sessiooni identifikaator ja kommenteerimise aeg salvestatakse andmebaasis. Õpetajate Leht ei vastuta kommentaaride sisu eest!

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Esmakursuslased: õpetajaamet on hingelähedane

Nii Tartu kui Tallinna ülikoolis oli tänavu õpetajaks õppima tahtjaid neli korda rohkem, kui oli kohti.

Viimasel…

3 minutit

Kuidas läks vastuvõtt ülikoolide õpetajakoolitusse?

Kolmandat aastat järjest oli ülikoolides suurendatud vastuvõtt õpetajakoolituse ja tugispetsialistide õppekavadele. Õppekohtade arvu kasvust hoolimata pole…

6 minutit

Paarispraktika: jagatud kogemus kui võimalus ja väljakutse

Eripedagoogika ja logopeedia tudengid lähevad üha sagedamini praktikale paarikaupa, mis loob unikaalse ja mitmetahulise õpikeskkonna.

Logopeedia…

7 minutit
Õpetajate Leht