Kuidas võistelda tänapäeva kirevas internetimaailmas pakutavaga õpilaste tähelepanu eest? Miks köidavad õpilasi nii väga just liikuvad ja plinkivad pildid? Kas on võimalik arvestada korraga kõigi ühes klassis käivate õpilaste individuaalsusega? Kas matemaatikaärevus on päriselt olemas? Kas ka õpetaja võib olla ärev? Mida teha, et õpilased tajuksid matemaatikaoskuse olulisust hilisema elukäigu jaoks? Kuidas toetada haiguse tõttu mahajäänud õpilast, kes tunneb oskamatuse pärast ärevust ega suuda enam õppimisele keskenduda?
Me teame, et õpetaja peab olema nii näitleja kui ka efektiivne juht, kuid kas ka psühholoog? Psühholoogi tööd ta teha ei jõuaks, kuid inimeste psüühika ja käitumisega seotud seaduspärasusi peab ta tundma. Teadmised inimeste psüühikast ja käitumisest aga uuenevad üha, mistõttu on hea end selle valdkonna uudistega kursis hoida.
TÜ matemaatikahariduse keskus on võtnud ülesandeks matemaatika õpetamisega seotud uurimise arendamise ning selle valdkonna teadmiste õpetajateni viimise. Selleks oleme töötanud matemaatika ja reaalainete õpetajatele välja täienduskursuse. Vaata kodulehelt Õpetajale |matemaatikaharidusekeskus (ut.ee). Tule kursusele ja anna oma panus matemaatika õpetamise psühholoogiaga seotud küsimustele vastuste otsimisel. Pakume loengu vormis teadmisi teemadel, mis on reaalainete õpetamisel olulised, ja räägime, kuhu on haridusteadlased ning psühholoogid neid teemasid uurides jõudnud. Lisaks teoreetilistele loengutele on kursuse osa osalejate ettekanded ja ühised arutelud, mille käigus saame teada, kuidas on kursuslased mitmesugustes olukordades toiminud ning millised on võimalused neid olukordi näha ja muuta.
Lisa kommentaar