Kerstin Vessik.

Silmast silma kohtumist veebivestlus ei asenda

,
Kerstin Vessik.
2 minutit
379 vaatamist

Riigigümnaasiumide kõrval on Eestimaal jätkuvalt koole, mis toimivad n-ö torukoolina 1.–12. klassini. Tänavu 50. tegutsemisaastat tähistav Tallinna 32. keskkool on üks neist. Selle ajaga oleme jõudnud koguda populaarsust, mis avaldub muuhulgas kevadistel sisseastumiskatsetel. Viimasel kolmel aastal on meil 10. klassi kandidaate kogunenud tuhat ja enamgi, kuid neist vastu saame võtta vaid 144, sest rohkem koolimaja lihtsalt ei mahuta.

Kas head hinded tagavad koha gümnaasiumis? Ei, sest ainetestidest edasipääsenutel arvestame vestlusvoorus küll senist õppeedukust ja koolikohustuse täitmist, aga samavõrd olulised on hea eneseväljendus- ja argumenteerimisoskus, aktiivsus koolis ja väljaspool kooli,  sügavam huvi ühe või teise õppesuuna vastu.

Kuna meie õppesuunad ei ole just kõige tavapärasemad (ajalugu ja õiguse alused, keskkonna- ja majandusõpetus, multimeedia, teatriõpetus, humanitaaria), saavad just vestlusvoorus katsete läbiviijad märgata kandidaadis potentsiaali tegeleda ühe või teise valdkonnaga. Ja ka koolinoore jaoks on vestlusvoor hea võimalus avada end talle sobival viisil ja näidata oma kõikvõimalikke andeid.

Viimasele koroonakevadele tagasi vaadates on rõõm tõdeda, et digimaailmas e-testide lahendamisega ja paariminutilise ennast tutvustava videoga said noored peaaegu et mängleva kergusega hakkama. Oluliselt suurem väljakutse oli see kooli jaoks, sest kandidaatidega koolimajas kordagi kohtuda ei saanud ning gümnaasiumi sisseastumiskatsetel polnud me e-teste enne tänavust kevadet kasutanud. Siinkohal tänusõnad haridus- ja noorteametile, eriti Heli Lukki-Lukinile, kes pakkus eksamite infosüsteemis e-testide läbiviimiseks igakülgset abi ja tuge. 

Kuidas edasi? Kui e-teste on ressursside kokkuhoidu ja nii suurt kandidaatide hulka silmas pidades mõttekas arvatavasti edaspidigi kasutada, siis sama ei saa öelda sisseastumiskatsete vestlusvooru kohta. Varasemaid koolimajas toimunud silmast silma vestlusi ega praktilisi teatrikatseid ükski veebikohtumine ega kuitahes meisterlik videoklipp ei asenda. Lisaks annab koolis kohapeal toimuv vestlus teistest koolidest pärit õpilastele võimaluse tutvuda koolimajaga ja enamasti ka kooli vaimuga, mida võib majja sisse astudes tunda.

Suure konkursiga gümnaasiume on teisigi. Milline on sisseastumisralli järgmisel kevadel, näitab aeg. Loodetavasti ei pea me gümnaasiumisse kandideerivate noortega kohtuma vaid ekraani tagant, sest nii nagu igapäevases koolielus, on ka sisseastumisel inimeselt inimesele kontakt oluline.

Kommentaarid

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Riigikontrolli audit: HEV-õpilastele vajalik tugi kutsehariduses jätab soovida 

Riigikontrolli värske audit paljastas tõsised puudujäägid hariduslike erivajadustega (HEV) noorte toetamisel kutsehariduses. Enamikus…

17 minutit

Tugisüsteemide tugevdamine on kutsehariduse kestlikkuse võti

Riigikontrolli hiljutine audit kutsehariduses õppivate haridusliku erivajadusega (HEV) noorte toetamisest toob päevavalgele olulise süsteemse kitsaskoha:…

2 minutit

„Aga matemaatikatund on siin hoopis põnevam!“

Lõppeval õppeaastal läbis üle pooleteise tuhande põhikooli- ja gümnaasiumiõpilase mingi osa õppekavast kutseõppeasutuses.

EHIS-e andmeil teevad kutsekoolid koostööd…

8 minutit
Õpetajate Leht