Kui töötad juba õpetajana, aga soovid omandada rohkem teadmisi ja oskusi, kuidas kaasava hariduse tingimustes otstarbekamalt korraldada õppetööd nii kooli kui klassi tasandil ja aidata kaasa iga lapse tõhusale õppimisele, siis on see õppekava just sulle.
Dokumentide esitamine on oktoobris, vastuvõtueksamid novembris, õppetöö algus veebruaris.
Ootame õppima kogenud ja töötavaid õpetajaid
Ootame kaasava hariduse õppekavale õppima õpetajaid, kes on oma õpetajakoolituse omandanud mõnda aega tagasi ja kellel on vähemalt viis aastat õpetajatöö kogemust. Kandideerijal peaks olema eelnevalt omandatud magistrikraad või sellega võrdsustatud õpetajakoolituse bakalaureusekraad või rakenduskõrgharidus. Lisaks eeldame, et õppijad jätkavad ka õpingute ajal oma tööd koolis, et koheselt luua tähenduslikke seoseid õpitu ning oma praktilise kogemuse vahel. Tallinna Ülikooli eesmärk on anda uuel õppekaval õppijatele teadmised ja oskused, mis on vajalikud vanemõpetaja, tase 7 valitava pädevuse „Hariduslike erivajadustega õppija toetamine õppeprotsessis“ saamiseks.
Osakoormusega sessioonõpe
Õppekava maht on 60 EAP-d, mida läbitakse osakoormusega 1,5 õppeaastat ehk kolm semestrit. Osakoormusega õpe on oluline, et vältida õpetajate läbipõlemist olukorras, kus neil tuleb samaaegselt täita töökohustusi ning olla ülikoolis magistrandi rollis. Kiiremini ei ole võimalik õpet läbida, sest õppekaval õpitu paralleelne lõimimine õpetajatöösse nõuab mõtestamist ja analüüsimist ning seda ei ole võimalik kiirendatud korras kogeda.
Kaasava hariduse õppetöö toimub sessioonõppes. See tähendab, et õpe toimub kahel esimesel semestril igal nädalal neljapäeviti ja reedeti ning aeg-ajalt ka laupäeviti. Viimasel semestril kirjutatakse peamiselt lõputööd ning siis on kohapealset õpet vähem. Seminaride vahepealsel ajal on õppijatel iseseisev töö, mida toetame e-õppega.
Õppeained keskenduvad nii klassi- kui ka organisatsioonitasandile
Õppekava arendamisel oleme lähtunud arusaamast, et kaasav haridus on laiem mõiste kui vaid haridusliku erivajadusega õpilasele keskendumine. Seetõttu käsitleme kaasavat haridust nii hariduskorralduslikust kui ka praktilisest õpetajatöö vaatenurgast, kordame olulisemaid lapse arengu ja õppimise põhimõtteid ning pöörame tähelepanu õpikeskkonna ja -materjalide kohandamisele, et tagada kõikidele lastele vajalik õpitugi ning eduelamus. Kaasava hariduse kontekstis mängib väga olulist rolli ka emotsionaalselt ja sotsiaalselt turvalise õpikeskkonna kujundamine.
Lisaks sellele saab õppekaval õppida tundma peamisi koostöövõrgustikke ning oma rolli nii kolleegide kui ka lapsevanemate juhendamisel ja nõustamisel. Läbivalt pöörame õpingute jooksul tähelepanu õppijate enda professionaalsele arengule, selle analüüsimisele ja kavandamisele.
Õppekava edukaks täitmiseks tuleb kaitsta magistritöö, mille käigus tuleb läbi viia tegevusuuring oma kooli või klassi tasandil.
Õppekava on välja töötatud Norra ja EMP projekti „Kaasava hariduse õppekava ja õppe kvaliteedi arendamine ning tõhustamine“ raames. Septembris 2021 avas sarnase õppekava Tartu Ülikool.
Rohkem infot Tallinna Ülikooli õppekava kohta leiate ülikooli kodulehelt TLÜ -> sisseastumine -> magistriõpe -> kaasav haridus, https://www.tlu.ee/hti/kaasav-haridus.
Lisa kommentaar